Ett möte med gud

Vi har en liten speciell tradition i min familj

Klockan 23:30 på julafton befinner vi oss i Timrå kyrka för nattmässa
Jag går i kyrkan engång per år, det är just detta tillfälle

Jag gillar kyrkor

Mystiken ger mig ett inre lugn


Jag tror inte på gud

Men ändå ber jag ibland

Hyckleriet kan liksom inte bli så mycket värre

Men jag skulle vilja säga att det finns en poäng i mitt agerande


Religion i sig sprider mycket skit

Men tro föder hopp

Hopp föder en lyckligare individ


Jag tänker givetvis på mitt eget bästa

Därför ber jag ibland


Det som är det absolut bästa med kyrkan är nattvarden

Lite oblat och en slurk rödvin och alla synder är förlåtna

Helt jävla fantalastiskt!


Känns underbart att för engångsskull återigen vara på noll

Det tragiska är att juldagen, som alltid är inom räckhåll där på nattkvisten, oftast snabbt och skoningslöst fyller på med nya synder!


Kommentarer
Postat av: M

Det är ju något speciellt med kyrkor, troende eller ej. Men dom gör sig bäst folktomma tycker jag, ingen trängsel och fritt från predikningar.

2007-12-27 @ 10:39:27
URL: http://nejtack.blog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0