Linda Skugge vs Stieg Larsson 0-1

Hon har varit på tapeten en evighet

Jag har hört massor om henne

Har dock aldrig läst en rad hon skrivit

Det kan även vara så att jag läst en eller två som inte tilltalade mig och därför föll i glömska.


Ikväll har jag däremot gett henne 30 minuter av mitt liv

Hon var kvällens gäst i "Videokväll med Luuk"

Och jag tänkte, nu ska jag verkligen lyssna på vad denna kvinna vill leverera


Hade svårt att placera min åsikt om henne i början

Hon gillade tydligen inte baciller och kastspyor

Har inget att påpeka om det


Hon gillade inte riktigt att ta emot beröm

Eller det kändes snarare som att hon sög åt sig av varje ord

Men kunde inte riktigt hantera det utan blev i samma sekund en nervös oskuld

Det ser jag absolut inte som ett problem

Utan snarare som charmigt efter all tid i rampljuset


Det som däremot högg i bröstet på mig och som fick henne att falla i mina ögon var hennes spontana kommentar om Stieg Larsson.


Luuk: Men känns det inte bra att Stieg Larsson tycker att du är den första sen August Strindberg att förändra det svenska språket?


Skugge: Men det är väl ingen som bryr sig om vad Stieg Larsson tycker?


Jag vet inte om jag missuppfattar hela situationen

Jag vet inte om hon pratar om någon annan Stieg Larsson än den jag syftar på


Den Stieg Larsson jag syftar på var en högt aktad journalist och författare.

Tyvärr gick han bort långt innan hans karriär var över

Han hann dock leverera ett par böcker till omvärlden


Jag har läst "Män som hatar kvinnor" & "Flickan som lekte med elden"

Det är bland det bästa jag skådat

Stieg har en sagolik förmåga att leverera fantastiska personbeskrivningar


Men vad han tycker är det väl ingen som bryr sig om

Alla fall enligt Linda

Linda Skugge


Kommentarer
Postat av: W.

Linda Skugge är en underlig människa som varvar höjdarartiklar med patetiska bottennapp. Var dock länge sen jag orkade läsa något hon skrev, så hon kanske har tippat över åt antingen det ena eller det andra hållet.

2007-12-03 @ 11:20:04
URL: http://romochcola.blogg.se
Postat av: Miss Richter

Visst är det fantastiskt hur jag räddar världen med min blogg? 2008 kommer aldrig att bli så fantastiskt, om man inte får höra Berlin live. I timrå.

2007-12-03 @ 14:39:54
URL: http://yanie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0