Reklamkonsult och journalist ger 16 timmars arbetsvecka

Sheriffen är egentligen en liten spjuver

Eller förresten, rent kroppsligt, snarare en stor spjuver.


Har dock inte sett mycket av hans egentliga potential sen jag kom hem

Det har mest varit en dunkel aura runt honom och hans kropp


Han ringde mig idag innan onsdagslunchen på blåkina (för er som inte vet, betyder lunch och onsdag med automatik blåkina.) och skrattade genom hela telefonsamtalet.


Livet var en fest och han var inte ens full. Hur fan går det ihop?!


Anledningen stavas K O N S U L T

Jo det är säkert, han ska bli det, åt en reklamfirma dessutom!


Reine som är en pundare från Timrå skulle se detta som något negativt. Eller ska jag tolka följande dialog annorlunda:


Polare: Har du skaffat dig nå kneg än då Reine?

Reine: Jobb. Jobbigt. Du hör ju hur det låter!


Så vissa där ute tänker kanske spontant: Är det inte nog jobbigt med ett jobb?

Svaret om man är journalist som Sheriffen: Nej!


Effektiv arbetstid för honom under stressade förhållanden är hemska 4 timmar om dagen. Så ett par timmar som konsult lite då och då ska han nog klara av.


Han har redan anställd mig som personlig rådgivare och ekonomisk talesman för hans kommande firma. Jag ser givetvis mängder av möjligheter att blåsa både masen och honom på storslanten.


Fortsättning följer.


Kommentarer
Postat av: A

Knulla? Jag? Med W? Okej.

2007-12-05 @ 21:57:49
URL: http://gremlins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0