Som singel skräpar inte snowboarden ner

Äntligen!

Nu står den där.

Min Burton Supermodel

Snyggt utplacerad mitt i lägenheten


Tanken att hämta upp brädan från förrådet har kommit på besök ett flertal gånger de senaste två veckorna. Idag skedde manövern som förverkligade den.


Det finns många saker som är sämre som singel. Men när det kommer till att utsmycka lyan med sin bräda som en del av möblisemanget är det en klar fördel. Tvåsamhet hade nämligen i 27 fall av 34 lett till kommentarer såsom:


"Hur länge ska den stå där?" (Diplomatisk flickvän)

"Va fan gör din bräda i vardagsrummet?!" (Ärlig flickvän)

"Du får välja, endera sover du eller brädan i förrådet i natt." (Ond flickvän)


Som tur är (i detta fall) har jag varken en diplomatisk, ärlig eller ond flickvän. Brädan blir därför stående precis där den är, helt utan diskussion.

image13


Kommentarer
Postat av: A

Du ville bara visa upp mässingstaken i fönstret!

2007-12-11 @ 23:12:20
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: W

A har rätt. Du har inte ens brädan mitt i bilden.

2007-12-12 @ 00:15:02
URL: http://romochcola.blogg.se
Postat av: M

Märkligt, jag har upplevt samma sak, fast tvärtom.
"Varför är det katter i lägenheten?" (jag har köpt dom, glömde jag säga det?) "Varför hänger det en sadel över köksstolen?" (kallt om fingrarna att göra rent i stallet med kallvatten på vintern) "Varför ligger det en tjej i sängen?" (just ja, besök över helgen, visst är det ok att du sover i soffan?)

Och jag håller med ovanstående, du försöker flasha ljusstaken ;)

2007-12-12 @ 07:36:31
URL: http://nejtack.blog.com
Postat av: Liggsåret

Jag var med om samma sak... nu är väl inte den där ny va? Men när brädan eller i mitt fall skidorna var nya fick dom sova i sovrummet med mig minst en månad. Man kan vakna mitt i natten och se dem, kärlek. Vart ser ni ljusstaken?

2007-12-12 @ 09:15:48
Postat av: Benny himself

A: Du känner mig för väl. Det jag dessutom vill framhäva är den röda gardinen. Notera längdskillnad i jmf med den vita. Behov att sy upp. Vill du hjälpa?

W: Skaffa dig en egen uppfattning. Tönt.

M: Känner igen dessa kommentarer. Har varit i "närheten" av alldeles för många hästtjejer i mina dagar. Men de två tjejerna i sängen skulle jag nog inte klaga över. (Oj vad billig den var.)

Liggsåret: Ny?! Onej. Men jag är sugen. Oerhört sugen på ett spontanköp inom kort.

2007-12-12 @ 11:11:26
Postat av: Richter

Shit. Staken är enorm. Klart att du vill visa den! Men du, den är inte snygg? :P Däremot är brädan jättefin. Resonemanget känner jag igen. Jag njuter av tystnaden när jag har hallen full av skor.

2007-12-12 @ 11:13:03
URL: http://yanie.blogg.se
Postat av: Benny again

Richter: Stakens ändamål var att synas (mycket) från utsidan. Den utför sin uppgift på ett hedersvärt sätt. Så skäl inte på hans utseende, det är inte hans fel att han är äldre än ordet julefrid.
Brädan utseende går inte att skälla på. Lyser "cleanhet".

2007-12-12 @ 11:23:05
Postat av: A

HAHA! Jag klipper alla mina gardiner utan att sy. Stupid girl, fransigt blir det och varje gång det sker tar jag ett glas vin och väser att det ordnar sig. Jag tror du kommer få en katt i julklapp.

2007-12-12 @ 11:43:25
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: Magnus

Fyyy faaaan va träffsäkert!

Jag blir precis lika upprymd och tåröggd varje gång flickvännen ger sitt tillstånd: "-Ja Magnus, nu är det vinter, nu *får* du ta upp brädan ur förrådet"

När den väl fått komma in i "finrummet" kommer man på sig själv slänga längtansfulla blickar mot det något malplacerade heminredningsartikeln. Kanske går man ibland fram och klappar den lite, för att bedyra sin kärlek till tingesten Inte så mycket inför flickvännen som inför brädan självt. -Har du saknat mig lika mycket som jag saknat dig? -Vi skall aldrig mer vara ifrån varandra!

Jag älskar min bräda!

2007-12-12 @ 12:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0