Varför är jag inte förvånad?

Miss Kolibri skickade precis en länk med en artikel från Dagens Industri:

Norrlänningar söker sprit och kärlek

I Östersund törstar man efter kärlek medan Sundsvallsborna är mest sugna på sprit. Gävleborna tänker bara på pengar.Så skulle man kunna generalisera utifrån sökmotorföretaget Googles sammanställning över populära sökningar i olika delar av landet.


Det är nämligen så att sökordet kärlek är vanligast i just Östersund, om man räknar sökord per capita.

Söker man på ordet sprit hamnar av någon anledning Sundsvall i topp. Man kan också fråga sig varför skatt är ett så populärt sökord i Solna och varför Jönköping hamnar i topp för sökordet bröllop.


Kommentarer
Postat av: Överste chifen

Hahahahaha jag läste de oxå, skrattade för mig själv så att mannen bedvid mig sneglade länge mot mitt håll

2007-12-07 @ 08:28:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0