Katedralen, gud och jag.

Jag har det valdigt bra
Manga skulle nog saga for bra
Jag nojer mig dock med valdigt bra

Jag skulle vilja styrka detta pastende med fakta som inkommit de senaste veckorna:

Backpackers verkar inte forsta att man inte behover gora mat sjalv, det finns namligen pa resturanger. Jag har forstatt detta. Darmed har jag det valdigt bra.

Backpackers har inte insett att det finns andra fardmedel an buss, tex flyg. Det har jag verkligen anammat och har det darmed valdigt bra.

Backpackers vet tydligen inte om att man kan dricka annat an lojligt billiga ladviner. Det vet jag, darmed intar jag min dryck pa lokal och har det darmed valdigt bra. (Vissa krogagare hemma i Sundsvall kan darmed andas ut, nar jag atervander hem igen ska jag genast fylla pa kassan, precis som vanligt.)

Jag sitter just nu och kollar ut over ett regntungt Christchurch
50 meter framfor mig lyser en katedral upp mitt liv
Jag ar nara gud
Eller ar det gud som ar nara mig?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ibland att är livet riktigt bra och om du har Gud vid din sida,lillebror Njut bara! Med en liten välkammad snebena och silkeslen hy så skulle man nästan kunna tro att du var religös :)Hälsa grabbarna från mig

2007-07-19 @ 18:20:15
Postat av: Anonym

Hur drygar du ut din reskassa egentligen, Marcus?
Är det Jim som får jobba för pengarna?

2007-07-20 @ 11:13:10
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: T.

ciao bello! fan boys... jag e numer tebax i bris... vart e ni? den fraagan faar jag nog fortsaetta staella hur laenge jag vill... ni kommer ju aendaa inte hit! o det kan jag iofs fanimej foerstaa! klockan e ett soendag e.m. funderar paa att glida tebax till south bank foer en e.m. bio i ren protest foer att ni inte e haer... kom till bris inatt. tog mig till niall's place o crashade daer. blev ingen crashning foerraen klockan 7 paa morgonen iofs foer i en skraemmande blandning av foervirring, raedsla, aangest, laengtan till det som va, vemodighet, tvivel, grubblerier, ovisshet, ja allt jaevla moejligt helt enkelt, laag jag o vred o vaende mig i den bitande bris-vinter-kylan som blaaser raett genom foenster o vaeggar. idag kaenns det baettre dock. allt det okaenda o moerka visade sig vara lika kaent o ljust o varmt som vanligt. tog en skoen brunch paa denim paa south bank, riktigt bra, o mysig... mysigt e viktigt! annars faar det fan va! veckorna hemma i svedala blev precis som foervaentat - helt jaevla underbara o saaledes helt jaevla livsfarliga! VEMOD! vemod va vad som infann sig naer jag var tvungen att laemna sommarsverige bakom mig... tennisveckan var obeskrivlig, helt jaevla klockren! sus, dus, o grus. daer kom det fanimej inte fram ngn dum jaevla lady o undrade varfoer det dracks skumpa paa club... tack o lov! ne... det finns mkt att beraetta o det finns mkt jag undrar oever! jag hoppas att inom snar framtid baade faa beraetta o lyssna... saa kram paa er boys, laat bubblet bubbla, floeda, o regna, saa ses vi ngn stans daer det regnar, utan paraplyer... ok!? ciao -T.

2007-07-22 @ 05:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0