Smutsiga pobeln.

Omradet som jag bor i ar oerhort vackert.
Fina parker.
Designade hus och en konstruerad strand.
Valdigt manga delikata resturanger och mysiga fik.
En oas helt enkelt, 6 dagar i veckan.
Den sjunde dagen ar sondag.
Da ar det helvetet pa jorden.
Eller nastan allafall.
Anledningen ar att det "vanliga" folket anlander i massor.
Vad ar det for fel pa dem?!
Forstar de inte att denna del av staden inte tillhor dem?!
Detta ar inte nagot javla turist tillhall.
Detta ar mitt hem!

Var mot min vilja tvungen att bevittna detta igar.
Fanns namligen inte mat i beredskap for att leva i en bunker.
Jag fick helt enkelt valja:
Do av hunger eller beblanda mig med den smutsiga pobeln.
Valet var svart, men efter ett tag valde jag livet.

Val nere i vimlet med en 33 cm macka i naven konstaterade jag foljande:
Det ar som Gatufesten i Sundsvall.
Fast inte kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0