Avsaknad av vuxenpoäng.

Mailet var från en före detta.
Det behandlade information om att hon ska bli mamma.
Det var som tidigare påpekat ingen nyhet för mig.
Så den delen gav inga skakningar.
Snarare ett leende och en känsla av glädje.

Det som däremot gav skakningar var att hennes mail fick mig att reflektera över min status som vuxen. Hur långt jag har kommit i livet när det gäller att bilda familj och börja planera för framtiden. Hur många vuxen poäng jag har på kontot!

Mitt vuxenpoäng konto
26 år och långt ifrån "Svensson - liv". - 0 poäng.
26 år och helt utan band. - 0 poäng.
26 år och med ett liv som en bortskämd snorunge. Blåser nämligen mer pengar i månaden än vad kungafamiljen har i anslag... per år. - 1 poäng. (Insikt är vuxet.)
Det största problemet jag har haft de senaste veckorna är att kliva upp före 9 på morgonen
- 1 poäng. (Har klarat min uppgift galant varje gång - vuxet.)

För att anses som vuxen måste man minst komma upp i två siffrigt.
Jag är således inte vuxen.
Jag är istället en överbetald och ytterst medioker poängplockare.
En spelare som fansen hatar.
Hua vad jobbigt.
Verkligen synd om mig.

Nu ska jag dra till en skön lounge bar.
Dricka "Dompa" och bygga Lego.
Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vuxenpoäng.com - Hur vuxen är du egentligen?
Din vuxenpoäng är: 8.9
Din ålder borde vara 17.3 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse

2007-06-04 @ 08:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0