Dum & Dummare

Lloyd: What are the chances of a guy like you and a girl like me... ending up together?
Mary: Well, that's pretty difficult to say.
Lloyd: Hit me with it! I've come a long way to see you, Mary. The least you can do is level with me. What are my chances?
Mary: Not good.
Lloyd: You mean, not good like one out of a hundred?
Mary: I'd say more like one out of a million.
[pause]
Lloyd: So you're telling me there's a chance.


Ni som kan er filmhistoria vet att detta är ett utdrag från filmen Dum & Dummare (1994). Lloyd var lycklig över att det fanns en chans. Jag skrattade gott åt denna scen. Hans känsla för livet var obefintlig.


Jag har funderat en del på den där scenen de senaste åren. Han var inte ensam om att vara dum ändå, den där Lloyd. Jag måste till och med erkänna att jag känner igen mig själv i mångt och mycket av det som sägs (Förlåt självkänsla). Dialogen är nämligen som tagen ur det verkliga livet.


Innerst inne vet man att loppet är kört, men man försöker ändå.

Man försöker mot sin vilja, på ren vilja.


Det fungerar tyvärr aldrig och ger inget.

Eller förlåt

Det ger visst saker.

Saker såsom självförakt och ångest.

Väldigt mycket ångest!


Lloyd var dum i filmens värld.

Jag befinner mig i verkligheten och är således dummare.


Kommentarer
Postat av: Gurra

Lugn nu kompis! Du är inte dum ... du har bara en ruskig otur när du tänker.

2007-11-29 @ 22:01:54
Postat av: Richter

hahaha, precis. Och i värsta fall så tackade du ju ändå ja till den där fula bruden på Fejjan.

2007-11-29 @ 22:10:26
URL: http://yanie.blogg.se
Postat av: M

Alldeles för mycket sanning kring hela det här inlägget, snudd på obehagligt. Men vi kan ju alltid byta citat? Ett "liten-gryta" mot "Man försöker mot sin vilja, på ren vilja."?

2007-11-29 @ 22:44:27
URL: http://nejtack.blog.com
Postat av: W.

Dumma människor är underhållande. Keep it up.

2007-11-30 @ 09:31:53
URL: http://romochcola.blogg.se
Postat av: A

Men oh my god. Nu har du hittat länktekniken må jag ju säga. Jag ser ut som en slaktprodukt idag, och Jennie är hos Erik och "dricker the".

2007-11-30 @ 10:35:07
Postat av: Benny himself

Det är så roligt med alla kommentarer.

Gurra: Jag ogillar dig. Mycket.

Richter: Visade sig att hon hade grabb. Liggning är därmed nästintill utesluten. Tack och lov för det.

M: It's a deal! Jag läste ditt inlägg om "torsdag". Asgarvade som följd. Skickade vidare det på mailen till han jag sitter med. Även han asgarvade. Vi på SEB tackar dig för att du förgyller vår fredag!

W: Du menar alltså att även du kommer att förgylla var vardag med din nya blogg?!

A: Jag läste din kommentar två gånger. Fattade inte ett ord. Vilka länkar?! Gick sedan in på min blogg via extern adress och insåg att namnen på mina rollfigurer var länkade till IMDB:s hemsida. Om jag var medveten om det: Nej. Om du kan förvänta dig denna service i fortsättning: Oklart. Nu ska jag bli full.. jätte full!

2007-11-30 @ 14:20:49
Postat av: M

Alltid glad att min otroliga klumpighet kan roa någon..

2007-11-30 @ 15:38:22
URL: http://nejtack.blog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0