Ett nyktert leverne ger leenden

Drack inte en droppe igår

Vaknade därför upp idag, utvilad med en ryggsäck av överskottsenergi

Slängde på Jakob Hellmans skiva och försökte dans/sjunga bort all energi

Det gick inte


Jag blev istället för glad för mitt eget bästa

Bestämde mig för att gå och träna... PÅ EN LÖRDAG?!

Skruvade in kroppen på en spelbutik på vägen

Har aldrig spelat trav själv förut

Vet inte ett smack om hästar

Valde två spikar från intet och slängde resten av slanten på datorns välvilja mot mig

Jag som lyser av glädje och energi kan ju knappast förlora en dag som denna


Dansade sedan mellan maskinerna på Hellex

Det var kul att finnas till

Nu sitter jag här

I kvarten på Södermalm med Springsteens nyaste högt pumpandes ur högtalarna


Blir man så här med i matchen av att vara nykter?!

Senaste jag hade en vecka utan alkohol var i Brisbane i februari

Efter att supit hårt i 4 månader

Då kände jag ingen glädje

Bara en djup depression


Nu är det ny puls och nytt leende

Tror jag ska fortsätta på den här vägen ett tag till

Det blir dock inte alltför långvarit

Nästa fredag är det julfest med jobbet
På scen Stadutblakk!


Kommentarer
Postat av: J

Duktig kille!! Jag höll mig tills tiiiiidig lördag, närmare 00:10. Men fredagen blev vit som den blekaste engelsmannen.

2007-11-17 @ 18:29:45
URL: http://yanie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0