Kakel är svaret på gåtan

Hur får man tiden att gå när tristessen kliver på?

Ryan Adams "Come pick me up" som spelas av iTunes just nu verkar inte fungera

En halvrisig köttbit och hockey med Papa på Olearys tidigare under kvällen löste tyvärr inte heller detta problem


Det kanske beror på att jag befinner mig i ett konstigt stadium i livet

Vet inte vad jag vill och vart jag ska

Eller där ljög jag lite

Jag vill till Manhattan

Jag vill bo där

Jag vill leva där

Men det är och förblir en dröm


Istället har jag siktat in mig på Södermalm och Stockholm

Men det känns som att jag måste jobba mig dit

Det betyder alltså att jag verkar bli kvar här ett tag

Problemet med här, är att det inte händer något alls.... Av värde


Där ljög jag igen

Förlåt

Det händer visst saker av värde i Sundsvall

Imorgon vankas det AW mellan 14:00 - 18:00

Med Herr D - det går absolut under benämningen "värde"


Problemet är att något av värde verkar väldigt blygt när det gäller denna stad och visar sig alldeles för sällan för mig. Jag vill ha mer än så - Jag vill ha något av värde överallt i min närhet - Jag vill ha möjligheten att alltid möta på detta värde om jag så väljer det - Jag vill kunna kliva ut från min lya och känna pulsen omfamna mig - 7 dagar i veckan - som på Manhattan. Titt, nu kom den där jävla drömmen på besök igen!


Tror jag måste göra något drastiskt för att lugna min själ

Några spontana idéer?!

Jag röstar på nytt badrum, materialist som jag är.

Det blir fan ett nytt badrum!


Känner du någon billig hantverkare som kan hjälpa en man, som blir rädd för minsta kontakt med en verktygslåda?! Tveka inte, utan ge mig den personens nummer NU!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0