Jag gillar konceptet med dejting

Efter många turer fram och tillbaka kom så tillslut en inbjudan från Fröken J
"Sugen på ett glas vin?"
Mitt svar var snabbt och självklart
"När var hur?"

Tankarna var genast många
Ska jag på dejt?!
Hur ska jag klä mig?
- Stiligt med finess eller avslappnat och söndagsklädsel
Det blev givetvis alt 2
Ingen ide att överproducera
Hon kan ju trots allt vara både knäpp, halvful och blicklös
De 10 minuter som jag träffade henne på mörk lokal strax innan stängning ger nämligen inga klara svar

24 minuter efter jag mottagit smset befann jag mig på Svenssons med ett glas rött i näven
Hon satt på andra sidan bordet tillsammans med en stor och kramgo halsduk
Samtalet pendlade mellan allt och lite till
Väldigt lätt att prata med henne
Något annat hade jag dock inte förväntat mig
Jag brukar inte ha svårt att prata med människor

Vi gick sedan vidare till Oscars för ännu ett glas
(Husets röda är mycket bättre där)
De fick kasta ut oss vid stänging.......23:00!!
Hur fan kan man stänga då?!
Det är dock inte alltför konstigt
Det var ju ingen och färre ändå ute i vimlet denna tisdagkväll

Sedan skedde transprt sakta men säkert mot Södermalm
Hon bor också i den riktningen
Så jag visste inte riktigt vart hon var på väg
Skulle hon följa med mig hem eller skulle vi skiljas åt

Det blev det första, för ett depåstopp
Vi lirade skivor och småhånglade lite

Frågan man ställer sig efter en sådan händelse är, kommer vi att ses igen?
Mitt svar är:
Tror inte jag är upplagd för det
Vi spelade på lite olika nivåer
Det klickade inte riktigt
Lika bra att gå vidare mot andra mål!
Det här med dejting ärju trots allt väldigt roligt.


Kommentarer
Postat av: A

Oh my, oh my.. du sköter ditt dejtande via bloggen! "Ja men hur blir det, är du intresserad?" "Läs min blogg, sa jag att jag bloggar?" Mr lova lova, vad fan hände sen du kom hem, har du ramlat ner från snyggträdet?

2007-10-03 @ 18:24:50
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: Fröken J

Din fula mansgris. Tvi!

2007-10-04 @ 12:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0