Wake up - du är en bloggare!

Natten är vacker
Månen är full
Du är som natten och jag är som månen.
Du är som jag
Du är allt jag vill ha

Kort, koncist och klockrent

Jakob Hellman mina damer och herrar


Dessa enkla rader kan betyda så många olika saker

?1.       Situationen utspelas på rökig lokal 3:12

?2.       De kan behandla en relation som är allt annat än tillfällig

?3.       Men viktigast av allt, det betyder precis vad åhöraren vill


Jag kan enkelt spegla dessa rader till mitt liv. Dem betyder att jag är full, hon är bra, jobbigt bra, i övrigt så är hon i mångt och mycket som mig och när allt kommer till kritan så är hon allt jag vill ha.


Det är inte bara Jakobs texter som känns skrivna ur ens eget liv

Alla stora låtskrivare har den förmågan

Det är också därför de går under benämningen låtskrivare

Andra som har den förmågan är krönikörer och författare

De fångar det lilla, som individen uppskattar och gör sedan något stort av det


Jag satt i fredas och läste ett gäng andras bloggar

Normalt så följer jag endast 2-3 stycken

Men denna gång gick jag alltså ut i cyberrymden och sökte smågodis att suga på

Jag fann precis det jag kunde ha förväntat mig, ingenting alls.


Av värde alltså

Däremot fann jag massa små och ibland rätt roliga berättelser tagna ur "författarens" liv

Alltså precis som denna blogg är uppbyggd

Mitt liv, mitt ego, mitt äventyr!


Chocken kommer först när jag inser att ett par av dessa bloggare seriöst tror att de, på grund av ett par skarpa kommentarer, utan större problem skulle kunna skriva en bok, eller två.


Jag blev mest matt över detta något skruvade självförtroende

Det finns nämligen en anledning till att dom (och jag) är bloggare och att tex Jakob Hellman är låtskrivare


Vi pratar nämligen om oss

Han pratar till oss


 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hånar du dina kamrater?

2007-10-15 @ 21:55:29
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: T.

tjaba. va inne på o-block o hörde mig för ang. ditt 'diplom'. de hade skickat det i början av augusti så det måste va på villovägar. om du inte fått det så sa de att du skulle skicka en röksignal så ordnar de det! på tal om annat. jag sitter i ett av båsen i biblan. förträffligt. det e massa asiater här omkring. det e lugnt. värre e det när det börjar lukta bränt. speciellt när den brända doften anar om kyckling. men jag har blivit besparad dova toner av trummor från vegetationen som innesitter aggressiva blickar på sistone. så det e lugnt det me. nu ropade högtalaren ut en efterlysning efter en shi shing huang eller ngt i den stilen. uttalet va sådär. asiaterna här omkring tyckte det va jättekul. ha det gött i svallet o sluta läs en massa dravell. hört kent's nya förresten? bra... bra grejer... här e ngt helt annat: http://www.youtube.com/watch?v=j4OZcxNtmNk tja tja tja!

2007-10-16 @ 06:35:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0