Alkolister sökes!

Så var första utgången avklarad i Sundsvall
Eller snarare mina 5 första bira + en GT på lokal
Räknas det som utgång?
Tveksamt

Hur som helst, lokalen som intogs vid 20:30 var Svenssons
Mitt gamla stammishak
Första intrycket var mycket turbulent
Nytt golv, kände inte igen killen i baren, andra saker på väggarna
Vad är det för fel på världen?!
Kan inte saker och ting bara bestå som de engång var

Efter ett par djupa andetag och tvivelaktiga steg mot självförtroendet (läs fatölen) släppte dock en del av min aggression mot marknadssamhället och dess ständiga förändiring. När jag sedan insåg att bartendern inte var bartender utan diskpojke och att den ordinarie bartendern satt belägen vid ett bord alldeles intill kändes nästan det nya golvet helt rätt. När det sedan visade sig att toaletterna var nyrenoverade i sköna färger halsade jag resten av biran som en hyllning till nyskapande!

Det som däremot var ynkligt, från ruta ett till sömn på obekväm soffa, var antalet individer på stadens gator

Det var vi, som vanligt vi, sen var det nästan inga andra
Varför vill inte människor umgås med andra mitt under veckan i denna annars så vackra stad?
Känner dom sig som alkolister om dom går ut och dricker ett par bira på en onsdag?
Eller är dom så lyckliga i sin egen tillvaro att de inte behöver oss andra medmänniskor för att vara lyckliga?
Är fallet så, så tycker jag fan de ska stanna hemma och istället så vill jag härmed söka likasinnade som mig för att leka på lokal

Alltså: Alkolister med glimten i ögat sökes!

Kommentarer
Postat av: Liben

Vad är det för fel på min soffa? Den kanske luktar lite bajs. Men komforten är det inget fel på. Förresten... när får jag min kvarting?

2007-09-21 @ 11:45:25
Postat av: A

Svenssons känns bara farligt

2007-09-21 @ 17:17:18
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: Saga

När jag är tillbaka i stan lovar jag att vi ska dricka bira från söndag-torsdag..fredagar och och lördagar är endast till för folk som inte har råd att dricka på veckorna!
Ni får en shot om ni stannar.....

2007-09-21 @ 20:18:17
Postat av: Tjejerna

Varför ringde du inte oss snygging? Har du helt glömt bort oss eller? Men ring oss nästa gång, vi har saknat dig. Massor. Kram.

2007-09-22 @ 19:09:31
Postat av: Anonym

http://www.youtube.com/watch?v=5ApJFkLsxek
Jag älskar brudar med självdistans och ryggrad!

2007-09-23 @ 14:10:07
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: finnes( Lite sent...)

Ge mig EN chans Maggan, det räcker med en...

2008-05-22 @ 07:37:31
URL: http://barens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0