Enkelt, kärleksfullt & jävligt klarsynt!

Har precis avslutat dag nummer tre som vanlig Sundsvallsbo

De första 7 dagarna räknas inte

Den tiden var mest en flykt från plats till plats för att träffa allt och alla

Nu börjar dock livet ta form och det känns faktiskt ganska bra

 

Fick jobb idag

Eller jag bestämde mig snarare för vilket jag skulle ta

Det blev SEB, där jag knegade förut, börjar på måndag

Anledningen till mitt val var att vägen till succé kändes kortast där

 

En annan väg till succé stavas K L A R S Y N T H E T

Min förmåga att se saker från rätt sida har verkligen förbättras det senaste året

En sak som bevisar detta är ett telefonsamtal jag genomförde igår

Jag ringde nämligen till damen som jag misslyckades att träffa i lördags

 

Detta i sig kanske kan framstå som självklart att göra

Det är det inte

Inte för mig

Jag hade tidigare låtit en situation som denna runnit ut i sanden

Men nu känns det någonstans som att hon är värd besväret (trots att jag bara har pratat med henne i 10min)

Jag har således blivit mer klarsynt om vad jag vill

 

Telefonsamtalet i sig blev en ganska bra historia

Hon ville att jag skulle höra av mig igen

Jag ska följa hennes råd

Snart, hon ska nämligen representera det nya i mitt liv.

 

En annan sak som verkligen bevisar min förmåga att se saker för vad de är, är ett annat samtal som jag precis har avslutat. Det var med en tjej som har spökat i min hjärna och i mina drömmar, från och till, de senaste 6 åren. Hon har varit min bästa. Hela tiden.

 

Det har dock aldrig varit något mellan oss

Hon har alltid sagt vänligen men bestämt nej

Tills jag startade min resa förra oktober, då skickade hon ett mail och skrev kanske

 

När det sedan kom fram under våren att hon hokat med en av mina vänner dalade hon snabbt i mina tankar. Hon förstörde sin egen gloria. Jag har väl dock aldrig helt släppt tanken på henne och mig. Tills nu. Jag känner att det är dags att gå vidare, vidare mot framtiden. Framtiden är ovis, men hennes del av den är glasklar. Hon kommer att förbli min vän. Endast min vän. Jag berättade mina tankar för henne idag.

 

Vet inte riktigt vad jag ska säga om detta, mer än:

Ut med det gamla.

In med det nya.

Lev livet enkelt, kärleksfullt och jävligt klarsynt! 

 

 


Kommentarer
Postat av: T.

tjatjatja! det va fan va du har hunnit me mkt sen du kom hem! du har alltså vart hemma nio dagar? men det låter som några veckor... bra där... själv har jag mid-sem-break. fint! men ja... du vet hur det e: mkt ändå! hoppas allt e fint... tycker att vi får ta o höras snart! ha det gött -T.

2007-09-26 @ 18:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0