Ett hus av minnen för försäljning

Idag har jag flyttat min egendom från plats A till plats B
Plats A är mitt föräldrahem i en avsågad del av världen
Plats B är min 1:a på 35kvm
Bedriften i sig var varken jobbig eller påfrestande
Däremot var insikten att farsan ska sälja huset katastrofal
Alltid denna jävla insikt!

Ska jag erkänna så kommer det inte som en chock att huset ska byta ägare
Jag flyttade därifrån för 7 år sen
Pappa har inte bott där sen dess
Eller han har bott där, 10 minuter varje dag.
Det tar exakt 10 minuter för honom att dricka en kopp kaffe och byta skjorta
Det är huvudfunktionen som huset har
Varken mer eller mindre

Det kan därför verka som en bra investering att sälja det till någon mer behövande
Det är dock helt fel slutsats
Huset fyller nämligen ett flertal viktiga sidofunktioner
Vi äter julmiddag där den 25:e varje år
Jag maganiserar mina saker där vid behov
Jag sover där en natt per sommar när grannskapet ställer till med fest

Men framförallt så består denna byggnad av en hög med minnen från en lycklig tid
Minnen är en av få saker som inte går att omvandla till pengar
Det går alltså inte att värdera denna byggnad till ett specifikt pris
Därför vet varken jag eller någon annan, om en försäljning kommer att vara en bra eller dålig investering

Något som strider både mot den kapitalistiska läran och moralens manus ska givetvis inte genomföras!


Kommentarer
Postat av: A

Skulle du vara egoistisk, självgod och aldrig titta åt mig? Du älskar ju mig. Lägg av och försök verka tuff.
Ang. B-forsen -från var ska de obligatoriska 05:00 löprundorna ha sin utgångspunkt nu? Detta är förvirrande.

2007-09-19 @ 09:08:07
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: A

Jag är medveten om detta, vilket förmodligen hjälper till att fabricera ihop egna fantasibilder av kukar och fittor. Framnäskajen? Ska vi slå oss fram bland eliten där nere? Sällan att man joggar ifrån cowboysarn - han drar iväg som ett skållat i träskorna och med cigen i mungipan - som gurra skulle sagt.

2007-09-19 @ 17:36:08
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: Gurra

Det finns få saker som är mer eleganta än en karl som kan göra händiga saker samtidigt som han har en cig i mungipan.

2007-09-21 @ 11:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0