Sex och Jehovas Vittnen går inte hand i hand

Så var ännu en lördag avklarad
Även denna blev en mycket lyckad tillställning
Även denna slutade med "kärlek"

Kvällen började på Östralånggatan
Där intogs den ena kulinariska läckerheten efter den andra
Kockar för dagen var Fru E från lägenheten i fråga och Fru L från Grönborgsgatan
Kan väl kort och gott säga att allt var gjort med stjärnglans

Vi bestämde sedan oss för att styra vår skuta mot Oscar
Alltid detta Oscar
Var inte direkt svinroligt där
Tills jag återigen blev uppraggad
Att detta kan hända två lördagar i rad är helt sjukt!
Känner mig nästan lite smutsig nu

Största anledningen till att jag känner mig smutsig är nämligen:
I morse när jag var på väg ut från hennes lägenhet, i yvig frisyr och med rödsprängda ögon, möte jag två herrar från Jehovas Vittnen. Flickan som jag nyss lämnade stod bakom mig i trosor och höll i en katt. Det gjorde givetvis inte synen bättre, i Jehovas Vittnens ögon alltså. De studerade oss sedan från topp till tå med förakt. Jag bröt tystnaden med ett "Tjenixen". 

Det mest underliga med denna situation var att de inte ville predika för oss
Förmodligen såg de oss redan som förlorade
Att försöka värva oss var således inte ens att tänka på!

Kommentarer
Postat av: A

Betäckaren från norr! Du är helt bedrövlig.

2007-10-01 @ 07:48:58
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: Jenny

Du är så populär, de har syrran alltid sagt :)

2007-10-03 @ 08:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0