Flashbacks i Uppsala

Klev in på en av många ICA butiker igår. I charken möttes jag av en illussion. Som visade sig vara sann. Hon som stod där bakom och serverade ost och korv var inte raketforskare. Hon var anställd på ICA. Inget fel med det. I mina ögon vill säga.


Ett flertal gånger det senaste halvåret har jag stött på människor från tidigare epoker i livet. Vi har pratat om nuvarande livssituation och slängt oss med artiga fraser.


Det roliga med dessa möten är att det finns två olika sorter. Den ena med barnvagn som fnyser åt att min existens fortfarande behandlar äventyr och sus och dus. Den andra sorten skruvar lite på sig och förklarar att det jobbas på förskola, på dagis, i butik eller på något annat jobb som de sannerligen inte ser ut att vara stolt över. Jag tycker faktiskt lite synd om de sistnämnda för att istället avsky de förstnämnda.  


Hon som stod i charken på ICA igår tillhör NU som ni förstår variant nummer två. När jag däremot träffade henne i hippie staden Pai i norra Thailand var hon bland det drygaste jag mött, mot allt och alla. Hon tyckte att hon var snygg (där hade hon rätt), smart och snart oerhört framgångsrik. Det kändes som hon, enligt egen utsaga, studerade till raketforskare. Igår när jag såg henne i charken tvivilar jag på detta.


Jag bemötte hennes dryga inställning där i Thailand med total kallhet. Allt hon sa, ifrågasatte ja med "Jaså, hur tänkte du då?" Eller "Ojdå, nu small det till med ytterliggare en genomtänkt kommentar från vänster". Hon blev märkbart störd över detta. Visste inte alls hur hon skulle bete sig. Hon ändrade då attityd gentemot mig och ville istället hålla med om allt jag sa. Det tillät jag inte utan fortsatte med "Känns spontant inte som att du känner lika som mig". Då blev hon istället sugen på mig.


Hon och hennes wingmate (som var intresserad av JJ) avslutade den sista kvällen med att fråga om de fick följa med in i vår hydda som var cirka 5kvm (nej jag ljuger inte) och leka lite. Snacka om att byta sida. Från att ha varit otrevlig och kort till att vilja ha groupie. Vi hade dock (tyvärr) flickvänner och avstod därmed vänligen med bestämt. Tyvärr i förra meningen byggs upp av möjlighet till fyrkant med 2 snygga flickor. Hur ofta dyker den möjligheten upp? Aldrig varken innan eller efter är svaret.


Hur som helst. Hon vek ner blicken igår direkt när vi närmade oss hennes tillhåll. Vi retades lite med henne och dröjde oss kvar vid charken ett tag för att se om hon var intresserad av att heja. Det var hon inte. Hon såg oss 'inte'. Vi var snäll (för en gångs skull) och gick därför tillslut vidare utan att inleda en konversation.


Ytterliggare en Flashback

BBB - Har du bott på den här sidan stan någon gång?

JJ - Långt långt borta åt det där hållet låg ju Kantorn.

BBB - Just ja. Fy fan. Er lägenhet var smuts. Du bodde på en madrass på vardagsrumsgolvet, både du och allt annat runt dig var misär.

JJ - Jag var nästan full i 6 månader. Åt pizza hela tiden och blev fet. Knullade endast jättefula tjejer. *konstpaus med inslag av eftertanke* Men det livet var inte så pjåkigt ändå, enda negativa var att jag fick klamydia. Men det är ju inte hela världen. Det har ju alla haft.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Nu ska jag ut bland parker och pack och dricka pilsner.

Vi hörs!

(T minus nine days and counting)


Kommentarer
Postat av: Flumberg

Hahaha !!!!
Tango o Cash är ute på uppdrag! Ingen är säker längre, parkerna ska invaderas !!!

Hade inte hört historien om dom snygga tjejerna men jag tyckte du/ni löste det där klockrent.
Det finns faktiskt få saker som är värre en ovan beskrivning av en tjej. Usch och FY !

Det hade varit ändå snyggare om ni hade haft möjligheten att ligga med dom men nekat av ren princip.

2008-04-30 @ 11:37:46
Postat av: Flumberg

Tjena Benny !
Jag hittade den här sajten http://www.talltall.com/
Tror det kan vara nåt kanske, borde sätta fart på din basketkarriär. Megan har redan handlat. hihi

2008-04-30 @ 15:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0