It's only going downhill from here

Att fylla 27 har varit destruktivt. Är otäckt nära vuxenstatus. Detta påstående backas upp utav uteblivna paket och SJ.


När min mamma ringde ett par dagar innan min födelsedag började oroskänslan göra sig påmind. Hon frågade vad jag önskade mig. Jag svarade inget, och jag menade det. (Skällde sedan på mig själv för detta bisarrt tråkiga och vuxna svar)


Då sa hon att något måste jag väl vilja ha. Det ville jag inte. Då blev hon lite sur och fortsatte med sina påtryckningar i form av, är det inget till hemmet du behöver eller något som du funderat på att köpa den senaste tiden.


Efter lång betänketid kom jag äntligen på det. Jag har saknat, en bit plast som förenklar rengöring av slasken, sen jag flyttade tillbaka till lägenheten i slutet av september. (Vad denna mojäng heter har jag ingen vetskap om, men den finns att köpa på ICA för en tia eller två.) Jag önskade mig således en sådan. Morsan skrattade och frågade om jag verkligen inte ville ha något annat. Nej sa jag. Sen la vi på.


Det är väldigt stor skillnad på att önska sig en plastbit i förhållande till en bil, en supermodell eller en rymdfärja. Det är väldigt stor skillnad på att vara 27 och 26.


Idag kom nästa bakslag. Skulle boka tågbiljett till Hufvudstaden. Insåg att det inte längre var aktuellt att åka på ungdom. Det var ok att snika när jag var 26. Men inte när jag är 27. Det resulterade i att en X2000 biljett, trots att avgång skedde innan vanligt folk kliver upp, kostade 650 spänn. Det är inte okej.


Därför fick det bli Y-buss. Jag grät när jag var tvungen till denna prioritering. Buss.


Snacka om lowlife.

Snacka om 27.


Kommentarer
Postat av: P

Hbg - Sundsvall t/r för 600 kr;) Länge leve ungdomen! Moahahah..
Å andra sidan har du "bara" 40 år kvar till pensionen. Eller 38 om du är lat..

2008-04-21 @ 22:22:52
URL: http://blogg.passagen.se/focape
Postat av: Benny

Jag minns livets glada dagar som ungdom som om dem var igår. Numer bestårlivet mest av ledvärk.

2008-04-22 @ 09:07:48
Postat av: Tågmamman

Y-buss? Aldrig hört talas om... Jag köpte en "slask-upp" igår sjukt nog och ja, det heter så. Kostade 12 kr så nu uteblir tyvärr din present.

2008-04-22 @ 09:27:02
Postat av: j

hett tips! ta en kurs, en lätt en på universitetet, som ger dig studentrabatt! då kan du åka på ungdom hur länge som helst.... ybuss suger ju.

2008-04-22 @ 09:40:58
URL: http://sagasaria.blogspot.com
Postat av: Benny

Tågmamman: Slask up. Tack. Jag har letat detta ord i mitt inre en evighet utan att lyckas finna det.

j: Jag har 185 poäng på universitet. Jag har lovat mig själv att aldrig läsa en teoretisk bok igen. Men som alla andra löften skriver jag även detta i sand. I förhållande till att åka buss känns allt annat rogivande och trevlig. Student igen till hösten it is!

2008-04-22 @ 11:57:50
Postat av: j

ja det är ju det alternativet då att vara ute tre månader innan vid inköp av billetten. då är de superbilliga, tom billigare än fattigmansbilen. men då får man ju överväga spontanitet kontra snålhet? spontant känns ju som ett roligare ord. är som mer liv i det på nå vis...

2008-04-22 @ 12:53:55
URL: http://sagasaria.blogspot.com
Postat av: W.

Du kommer älska att bli 30.

2008-04-22 @ 14:45:02
URL: http://romochcola.blogg.se
Postat av: Frk Richter

Ursäkta att jag inte kunna kommentera tidigare än såhär, men jag svimmade, fick åka till sjukhus, sy åtta stygn och ska avverka tre terapisessioner. Sa du verkligen att du bokade Y-buss??? Bokade du första klass?

2008-04-22 @ 20:28:16
URL: http://yanie.blogg.se
Postat av: Benny

W: När jag fyller 30 kommer allt vara löst. Då kommer jag vara lycklig. Här kommer den första och för dig sista inbjudan till min 30 års fest. Du är sannerligen välkommen.

Frk Richter: Vi behöver väl inte prata om det? Vi kan väl sopa det under mattan? Jag mår inte alls bra över att ens tänka tanken, hur jag då ska klara av att genomföra uppgiften vet endas gudarna svaret på.

2008-04-22 @ 21:05:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0