Mr Bombay

Vaknade till en klarblå himmel. Förvirrade tankar kretsade kring min kropp. Packade snabbt mina väskor och begav mig mot Uppsala en dag tidigare än beräknat.


Tåget innehöll en myller av festsugna människor. Fokuserade min blick på en kvarlämnad Metro. Nyheterna (av värde) lyste med sin frånvaro. Tidningen valde att poängtera detta genom att, på två helt olika ställen, berätta om två tennisspelare som under träning hamnat i bråk med varandra i Malmö. Tydligen så hade de viftat med racketerna mot varandra. Hualigen.


Väl framme i Uppsala besteg jag närmsta taxi. Tyvårr innehöll den en lätt senil och oerhört förvirrad tant till chafför. Hon pratade med samtliga bilar hon mötte och poängterade vid två t-korsningar "Nu svänger jag vänster och du (med hänvisning till den mötande bilen) svänger också vänster."


Hon informerade mig fyra gånger om möjligheten att äta picknick i en av stadens parker imorgon. Jag tackade för tipset, samtliga fyra gånger, plus att jag dessutom tillade att jag varit i Uppsala ett flertal tillfällen vid just denna högtid.


Hon avslutade taxiresan med en uppmaning om att jag skulle ta det lungt med alkoholen och att jag dessutom skulle se upp för taxibilar ute på stan. Det sista tog jag genast till mitt hjärta. Men det i sig är inte så konstigt. Efter att varit medresenär till henne så kommer jag föralltid ha en säkerhetsmarginal till just taxibilar på 14-22 meter.


Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

Men hjärtat, vem har lurat dig till uppis en dag för tidigt!? *orolig*.
Jag skulle råda dig att se upp med, egentligen, allt i den otäcka stan. Kom i håg; i uppsala kan ingen höra dig skrika!

I kväll dricker jag och grevinnan vin på söder.

2008-04-29 @ 15:54:22
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: gremlins

Jag sitter inspärrad hela kvällen. Man skulle blivit taxichaufför i uppsala.

2008-04-29 @ 18:20:17
Postat av: Flumberg

Hahah!!! Watch out for the guys with the big noses !

2008-04-30 @ 09:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0