Pyramidspel

För femte gången i mitt liv var jag på en presentation för ett nätverksföretag ikväll. Innan ni dömer mig så vill jag förklara.


En av mammas arbetskamrater ringde mig i förrgår. Hon hade precis gått i avtalspension och pratade om en Internet möjlighet som hon precis hittat.


Hon behövde driftiga säljare. Hon tänkte på mig. Jag frågade spontant om det var tal om ett pyramidspel. Svaret kom snabbt; Onej, inte alls. Är inte pyramidspel olagliga?


Väl där tog det två minuter att fastställa.

Det är ett pyramidspel.


Jag blir lika fascinerad vid varje presentation jag varit på.

De använder exakt samma teknik för bokslut.


Stämningen och inramning får en gospelkyrka att verka blyg. Här skanderas inte Halleluja, istället så asgarvar de inom gruppen på minsta vink från föreläsaren.


Sedan hyllas bolaget till skyarna.

Det är nästintill omöjligt att misslyckas.

Pengarna man kan tjäna gör att man lätt går i pension inom fem år.


Efter presentationen följde jag med fram till föreläsaren och ställe ett gäng frågor. Verkade intresserad. Nu sa dom nästan Halleluja och började dra i papper för mer information, ansökan och tillgång till himmelen.


Då sa jag att jag inte var intresserad. Då dök en ukrainska in med engelska och frågade med något upprörd stämma och jag verkligen hade förstått potentialen i denna briljanta ide.


Vet inte hur man ska bemöta sådan idioti.

Kanske med Halleluja.


Kommentarer
Postat av: Gremlins

Kliv upp och skriv ett inlägg! Nu! Jag är sur som fan.

2008-04-03 @ 03:41:48
Postat av: Miss A

Åh, det är på såna här flashiga bönemöten du minglar på kvällarna. Allt för att inte gå på flaskan förmodar jag?

Postat av: W.

Hahaha jag har varit på en sån där presentation, av ren nyfikenhet bör tilläggas. Jag blev inte imponerad.

2008-04-03 @ 10:58:32
URL: http://romochcola.blogg.se
Postat av: Benny

Gremlins: Att sitta själv i en bur en hel natt måste vara fruktansvärt. Byt jobb. Nu.

Miss A: Jag söker alla möjligheter till att spendera tid. Precis som du påpekar är anledning att hålla sig ifrån spriten.

Nästa steg, bydalen och Jehovas Vittnen, de tar trots allt bara 10 % av lönen i månaden, vilket är en bråkdel av mitt krogkonto.

W: Jag tycker du och jag borde starta något vinstindrivande. Du står för kunskap och jag för engagemang.

2008-04-03 @ 11:43:06
Postat av: Tågmamman

Jag vill oxå gå på roligt formade organisationsmöten och träffa dårar. Här ute är det alldeles tyst...

2008-04-03 @ 12:16:37
URL: http://mestommig.blogg.se
Postat av: Benny

De gör mer än gärna hembesök också.
Allt för att fler ska instämma i galenskapen.

2008-04-03 @ 13:32:16
Postat av: torgnysdotter

Kliv på spriten igen.

2008-04-03 @ 15:34:53
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0