Söndag i skärgården

Befinner mig just på en turné som varar i 8 dagar. Det enda som finns inbokat på schemat är Uppsala på onsdag. Resterande del av schemat är tomt. Att vara på turné utan turnéplan kanske kan anses som oansvarligt och dumt. Jag hävdar bestämt motsatsen. Resultatet av spontanitet har ofta en förmåga att lysa starkare än en förbestämd plan. Gårdagen var ännu ett bevis på detta.


Lämnade Kungsholmen med hjälp av fötter och färdades mot Gamla stan. Väl där stötte vi helt oväntat på en båt som det stod Fjäderholmarna på. Intressant tänkte vi och klev ombord. En halvtimme senare befann vi oss på ö och en uteservering som tillhandahöll både strömming och vitt vin.


Eftersom lägenheten jag bor i helt saknar både rullgardiner och persienner (läs: jag vaknar klockan 6) var kroppen svårt trött när vi återkom till stadens muller. Så trött att jag trots förakt krävde kollektivtrafik för hemtransport.


Dog i sängen och ville verkligen stanna där. Detta var dock inte möjligt. Miss Kolibri hade bokat möte med AG (Sundsvallsbo som ägor massor av företag runt om i Sverige).


Han var, som tur va, långt ifrån företagsmässig och tyckte att livet gjordes bäst tillsammans med drinkar. Vi var inte sen att hänga på. Jag som normalt sett bara dricker GT fick möjlighet att granska trevligheter såsom Pepperinhia och Pink jadda jadda jadda... (jadda jadda jadda = jag kom inte ihåg hela namnet)


Söndagen kommer att blir ihågkommen just för att den helt planlöst utvecklades till en enda lång rolighet. Förhoppningsvis fortsätter även turnén i den andan.


Kommentarer
Postat av: P

Jag blev genast sjukt sugen på en Pink jadda jadda jadda. Är GT-smaken inte som baken så måste du luska ut vad drinken innehöll. Hängde du med där?

Jag vill inte pracka på dig kvinnliga accessoarer men en sån där ögonmask skulle kunna vara lösningen på den ljuva morgonsolens strålar..?

2008-04-28 @ 14:57:56
URL: http://blogg.passagen.se/focape
Postat av: Benny

Jag tror det var en Pink Mojito.
Iden med ögonmask har slagit mig.
Jag checkar dock ut från Kungsholmen inom kort.
Jag får stå ut tills dess! :)
Hoppas livet i Birsta bjöd på en mängd roligheter.

2008-04-28 @ 20:47:31
Postat av: Mister

fan vad fint det låter. du gamla fria nord. strömming på uteservering på skärgårdsö. jag måste nog gå och gråta en skvätt. för övrigt vet du att jag instämmer när det kommer till spontanitet. det är den bästa kryddan. punkt slut.

2008-04-28 @ 21:00:00
URL: http://jagskriverbarafull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0