To do list

Tänkte skriva en djup analys om min rädsla för döden. Eller snarare min rädsla för att få information om att döden är nära. Insåg dock att detta skulle bli ett alldeles för tungt ämne att vidröra. 

Så istället vill jag framföra min hyllning till en film som behandlar detta ämne. Den har biopremiär imorgon, huvudrollerna spelas av två giganter (Morgan Freeman och Jack Nicholson) som båda har fått Oscar för tidigare prestationer. 

Jag ger ´The Bucket List' fyra järn Jäger av fem möjliga. Efter halsning av dessa ska jag, precis som i filmen, skissa på en egen lista över saker jag vill ha gjorda innan jag lämnar in.

Säg att tio saker skall väljas ut
Tio saker som inte få vara ogjorda
Tio saker som ska prioriteras i förhållande till andra saker
Det är förmodligen minst lika svårt som själva processen att dö

Kommentarer
Postat av: JJ

Jag hjälper till lite...
Nr 1. Snorta en lina Kola från en svart glädjeflickas röv i Vegas.
Nr 2. Stå på scen med armen runt Ulf Lundell.

En av dessa har DU redan gjort. Vilken? Du hävdar bestämt att du fått problem med minnet. Hur dåligt är det egentligen?

2008-04-25 @ 00:36:58
Postat av: torgnysdotter

Vet du; när man dör får man som man vill. Jag är helt säker. Om du skippar din dödsångest så ser jag filmen. Deal?

2008-04-25 @ 08:08:26
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: torgnysdotter

Kommer listorna att publiceras? *förhoppningsfull*

2008-04-25 @ 08:10:02
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Grem

Ligga med Lundells eventuella gitarrister tycker jag ska stå med på listan.

2008-04-25 @ 08:58:50
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: Flumberg

Skriva under världens största rooservice nota i ett fråligt hotel i Vegas MED piccolons ansikte som underlag. Du blir dock 2:a på den :
Hunter S.T verkar redan ha gjort den...
Men gör den ändå!!

2008-04-25 @ 13:41:55
Postat av: Benny

JJ: Lundell och jag är som vanligt sjukt tight, både på scen och utanför. Den andra punkten på din lista finns, som du redan vet, på min nya lista. Lista lista lista.

torgnysdotter: Är det så enkelt? Isåfall, it's a deal! Listan är dessutom publicerad. Fast en är inte riktigt genomtänkt så det finns säkert massor med saker som hellre skulle varit med.

Grem: Det får stå för dig i så fall. Bark naken känns sådär i mina ögon.

Flumberg: Allt Hunter gör borde även du också göra. Du ärju liksom en miniatyr av honom.

2008-04-25 @ 14:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0