Varför inte en karaff i solen

Det ligger en lista på jobbet som skall fyllas i

Jag är oförmögen att producera

Kan någon hjälpa?


Det som ska göras är att önska semester

Jag har aldrig gjort det förut

Hur ska jag kunna veta redan nu när jag vill vara ledig om flera månader?


Det hade varit lättare om någon elegant dam sa åt mig att jag skulle följa med henne till ett hus i Italien eller Spanien i augusti. Väl där kunde vi pimpla vin, käka ost och ligga. Det, det vore semester. Tyvärr lyser en sådan förfrågan med sin frånvaro.


När jag dessutom inte känner för att bara gå runt i Sundsvall och vara ledig så tror jag att jag skiter i att ens ta ut någon semester.


Kommentarer
Postat av: rasande rose

Jag har nog aldrig befunnit mig i någons främmandes dröm sådär. Suttit på ett kort i ett skyltfönster har jag dock gjort en gång :)
Att ni har diskuterat min blogg
gör att jag känner mej hedrad och något blygsam;) Även om jag vet att det inte nödvändigtvis behöver betyda att det va på gott :)
Grattis i många dagars efterskott förresten (sen som vanligt)

2008-04-10 @ 23:20:24
URL: http://rosacykel.blogspot.com
Postat av: Gremlan

Du behöver ingen semester. Jobba hela sommaren så åker vi till ett varmt land till vintern istället. Jag ska sitta i en ljudisolerad bunker från april till september

2008-04-11 @ 07:06:45
Postat av: Flumberg

På min semester lista står det "Flumberg tar det som blir över" Skriv så du med så tar vi det som blir över som riktiga sossar!

2008-04-11 @ 08:41:09
Postat av: Anonym

Dög de inte med ett tält i Stöde och en massa vin??

2008-04-11 @ 09:09:31
Postat av: Benny

rasande rose: Tack och till frågan om din blogg. Du behöver inte vara orolig. Vi pratade i positiv bemärkelse! :)

Gremlan: Tanken har slagt mig. Varför vara ledig när det ändå är lätt och jobba, som det är på sommaren. Ledighet skall tas ut när det är mörkt och kallt och ensamt och fult och fattigt och och och

Flumberg: Som du såg var chefen på mig med listan i morse igen. Jag svarade som jag gjort förut. Jag kan inte välja. Jag vill inte välja. Måste jag välja? Skönt. Då väljer jag inget.

anonym: Jag känner tälta i Stöde väldigt mycket. Kan dock inte precisera dess ursprung. Men jag har en föraning om vem som döljer sig bakom din anonymitet. Svaret är: Det inte bara duger. Det blir kanon - i dubbel bemärkelse. Jag kommer såklart! Vilken vecka ska jag boka ledigheten på?

2008-04-11 @ 11:56:55
Postat av: Tågmamman

men... men... OS då? Bojkottar vi det nu?

2008-04-11 @ 12:21:38
URL: http://mestommig.blogg.se
Postat av: Benny

Tågmamman: Jag jobbar på kontor. Jag ser OS på arbetstid.

2008-04-11 @ 12:23:52
Postat av: Anonym

vem är de som döljer sig här då?? Sista veckan i juli och första i augusti. De ska tältas, vinas, svinas och liggas...

2008-04-11 @ 16:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0