Invalido

Vaknade på lördag morgon med torr strupe.

Den enda planen för dagen som fanns var att hon skulle hämta upp mig.

 

Började med ett häng vid ån. En båt och ett gäng människor förvandlade min baksmälla till ett eftermiddagsrus. Med spontana steg blev det sedan 3 rätters med pava vin på takservering.

 

Fortfarande oklart om vad kvällen skulle erbjuda. Snabb blick på klockan. Strax efter 18. Backyard Babies och Takida spelar på Folkets Park. Ska vi? Det ska vi.

 

Mellanlandade på söder för en öl innan transport till konsertområde genomfördes. Väl där möttes vi av kvällens enda antiklimax. En ölpump på några tusen människor en lördag kväll. Vem tänkte inte alls när detta arrangemang planerades?

 

Väl framme vid luckan beställdes 12 öl för att slippa kön igen. Det i sin tur ledde till att jag inte kunde lämna ölområdet för att besöka scenen. Men vad är Backyard Babies och Takida i förhållande till en fylla i en slänt? Ingenting alls.

 

Kvällen skulle sedan avslutas med ett par krogbesök. Jag fick dock vika in kepsen redan vid halv ett på grund av stora tal- och balansproblem.

 

Tur att hon jobbar som personlig assistent och vet hur man tar hand om behövande individer.


Kommentarer
Postat av: P

Intressant att notera att plöjde igenom Sällskapsresan ELLER har de svenskt kaffe på hotellet(?) i lördags. Förmodligen yttrades repliken "invalido" i samma ögonblick som herrns första balansrubbningar uppenbarade sig.



Bör man förfäras över att 1980 års mode är på tapeten igen? Stig Helmers glasögon skulle kunna pryda vilken fashionista som helst..

2008-08-11 @ 22:12:40
URL: http://blogg.passagen.se/focape
Postat av: P

Det var JAG som plöjde igenom filmen. Inte obestämd individ.. Så går det när man inte korrekturläser.

2008-08-11 @ 22:14:55
Postat av: torgnysdotter

fan, va jobbigt, ett tag trodde jag att jag läste om mig själv. Det var som en jobbig repris. Förvirrande. Men nu vet jag. Det här är bennys blogg... väl?

2008-08-11 @ 23:00:51
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Benny

P: Stig Helmer är och förblir en odödlig stilekon. Toppa hans brillians med MR Bean och du får Steve McQueen.



torgnysdotter: HA! Jo, det här är bennys blogg. Jag läste dock igenom din mobilbloggning och är oerhört nyfiken på vad som hände Olle och hans nyutkomna gay? Är Olle liftaren eller piraten?

2008-08-12 @ 08:26:38
Postat av: Gurra

Satan vilken big spender du har blivit! Håll i slantarna, gosse! Jag blir gravt orolig annars.

Fortsätter du så här har jag snart ingenting kvar att berömma dig för.

2008-08-12 @ 10:10:21
Postat av: Moncen

Tack för en trevlig pratstund i parkbacken :P

2008-08-12 @ 13:36:44
Postat av: Benny

Gurra: Jag måste sluta vara med dig. Du har otäckt dåligt inflytande på mig. Helgens nota blev fasanfull. Kontanter plus kontoutdrag skvallrar om 3200. Hade varit smartare att lagt dem på kommande Asienturne istället. Men icke sa nicke.



Moncen: Tack själv. Du är en hyvens jänta!



2008-08-13 @ 09:08:19
Postat av: Gurra

3200.

Det låter som en halvtaskig tisdag...

2008-08-13 @ 18:05:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0