Äntligen!

För nästan ett år sedan skrev jag ett inlägg om ett par världsomvälvande tips som mänskligheten måste få tillgång till för att få ett rikare liv. Idag har äntligen den efterlängtade uppföljningen anlänt. Jag står, precis som då, handfallen inför informationen.


När jag blir smart.

När jag blir vuxen.

När jag förstår mig på sparande.

Då ska jag också bli chefsekonom.

Då ska jag också ge världen mina råd, mina tips, mina visdomsord.


Men just nu är det tyvärr tusentals distansmil, rent intellektuellt, mellan mig och en chefsekonom. För slutsatser likt:


- Sluta rök

- Sluta snusa

- Sluta drick alkohol

  • Då kommer du att spara pengar!

Går långt långt utanför mitt förstånd.
Så tack informationssamhället.
Tack.


Kommentarer
Postat av: Annika

Tja, inte vet jag...men jag anser att sex ALLTID är att föredra framför motion. Bra sex, ibland även halvbra, eller rena chansningar kan oxå funka fint. Jag skrattade mig halvt fördärvad, var hade de hittat paret? Och varför,(som du påpekade) drog han henne så knepigt i håret?

Och, Lotta Engberg????

Är det ett av DINA runkobjekt?

Jag undrar...

Män är förvirrande...

Om du undrar varför jag kommenterar det där inlägget här så var det för att det var nåt lurt med det andra, eller förra, menar jag...

2008-12-02 @ 16:33:19
Postat av: torgnysdotter

be-ee-nnn-yyy-yy (uttalas som en gnälligt, otåligt, hoppande barn). Jag orkar inte med sån här info idag. Det är tungt. Jag är gammal och består av allt för många tredjedelar sprit. Jag förstår inte. Och jag är rädd. Ok?

2008-12-02 @ 17:05:20
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Benny

Annika: Sex är absolut att föredra framför träning. Till och med dålig sex..... med Lotta Engberg.



torgnysdotter: Stackars flicka. Jag lovar att skicka ett mail och förvarna nästa gång min blogg bjuder på sådan misär, så slipper du läsa! PS. Jag har drömt om din lägenhet med tillhörande coverband! =) .DS.

2008-12-03 @ 09:27:06
Postat av: håkan

I ren protest mot din nyfunna mogenhet så gick jag ner på härnöhallen och köpte tre stockar snus, en paket cigg och ett sexpack folköl. Jefla Krösus stil. Man kan faktiskt dricka sig ur en finanskris.

2008-12-03 @ 14:54:18
URL: http://barens.blogg.se/
Postat av: Benny

Håkan: Mogenhet? Det dansar ironi över inlägget. Trodde väl inte att jag skulle behöva förklara det för dig! :)

2008-12-06 @ 20:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0