Bennyland

Var en sväng till Hassela igår

Senaste dumpen hamnade på uppskattningsvis 52 cm

För att kalla ett snöfall en dump krävs enligt egen utsmyckning 50 cm


I Sundsvall har det också snöat hyfsat på slutet.

Har väl i dagsläget ett snödjup på 30 cm.


Igår bjöd himlen däremot på regn

När det var minus sju

Det renderade i blixthalka


Inget som dock syns på nyheterna eftersom en norrlänning är medveten om att blixthalka leder till att körningen måste anpassas därefter.


Detta är något som människor söder om Gävle har väldigt svårt att förstå. Varje gång det kommer ett oerhört (?) snöfall blir det kaos. Fullständig kaos.


Ett bra exempel uppdagades för ett par veckor sedan när nyheterna bland annat visade bilder på att hemvärnet fått rycka in norr om Stockholm. Nyhetsflödet gav indikation på ett snöfall på åtminstone 50-75cm det senaste dygnet. Detta kändes inte troligt. Jag ringde därför JJ för en mer objektiv bedömning. Han är trots allt norrlänning.


JJ var lyrisk. "Det har snöat hur mycket som helst! Hela Uppsala är en stor vit snö hög." Nu blev även jag imponerad. Överlägset var första tanken. Kanske måste tjacka en biljett söderöver för att testa brädan. 

- Låter ju grymt. Hur mycket har det kommit, en halvmeter?

JJ tystnade.

- En halvmeter?! Fan eller. Kanske 10-12 cm. Max 15!


Jag trodde pojkspolingen och FÖRE DETTA norrlänningen skämtade. 15 cm? Det räknas inte ens. Att ett par år söderöver hade förstört hans uppfattning om snö så kapitalt fick mig att lägga på och sluta tro på en objektiv människa.


Att vi skrattar åt USA:s befolkning som kronsikt styrs via media är hyckleri. Vi är sannerligen inte bättre själv.


15 cm

Hur mycket som helst?!

Ajajaj.

JJ går numer att likställa med fattig svart kvinna från södern som alltid röstar republikanskt!


Hur det var i Hassela igår?

Mycket bra!


Kände mig dessutom som hemma eftersom årets nyheter, Bennybacken samt Bennyland, hade invigning.


Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

men benny, du fattar inte! JJs glädje handlade inte egentligen om snömängden, den handlade om att uppsala låg gömt under något. Han hade varit lika glad om det hade varit 15cm vatten, eller 15cm pollen. Bara man slipper se skiten.

2008-12-15 @ 18:06:46
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Anonym

AHA!

klart jag skulle läst mellan raderna.

Tämligen lätt var det också nu när jag tänker efter.



När jag blir miljonär ska jag asfaltera en karta över hela Uppsala.

Det är nämligen den enda stad jag alltid är vilse i och ständigt måste gå i evigheter för att nå mitt mål. Oavsett vad målet är!





2008-12-15 @ 21:49:12
Postat av: Benny

AHA!

klart jag skulle läst mellan raderna.

Tämligen lätt var det också nu när jag tänker efter.



När jag blir miljonär ska jag asfaltera en karta över hela Uppsala.

Det är nämligen den enda stad jag alltid är vilse i och ständigt måste gå i evigheter för att nå mitt mål. Oavsett vad målet är!





2008-12-15 @ 21:49:45
Postat av: torgnysdotter

mmm. Det är ett problem det där. Och allt annat med den stan. Min lillasyster Johanna kämpar tappert, från umeå, att sälja uppsala till norrmännen. Rätt som det är kanske hon lyckas. Annars är asfalt en bra idé.

2008-12-16 @ 10:21:51
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0