Jag lovar att den kommer att falla del 3

Fick låna en såg av pappa i morse. Han ringde för en timme sedan och frågade hur det hade gått med granen.

Jag svarade att jag var på väg till ICA och att Hon hade lovat att kapa granen medan jag var borta i utbyte mot ananas och dadlar. Då berättade min far stolt att jag kunde behålla sågen. Han hade nämligen köpt en ny på rea idag. Hans stämma avslöjade tydligt att detta var mycket viktigt för honom. "Han jagar inte - men han har alla fall en såg!".

 

Strax därefter ringer Hon med gråten i halsen.

Den är förstörd.

Jag har förstört den.

FAN - den är verklig helt förstörd.

 

Lugn och fin sa jag och la på eftersom jag befann mig i trapphuset.

Väl i lägenheten möttes jag av en mycket mindre gran.

Den nya granen var dessutom oerhört gles i förhållande till originalet.

Jag tyckte dock den var kanon. Det tyckte inte Hon.

 

- Jag har förstört den!

- Det har du inte alls de. Den ärju hur fin som helst. Kommer säkert bli ännu bättre med hjälp av kulor och annat krimskrams.

- Jag tänker inte ens klä den. Den kommer inte bli perfekt och då är det ingen ide.

- Eftersom jag inte har egenskaperna som krävs för att klä en gran så har du inget val. Annars blir det ju ogjort.

- hmmmrf (negativt ljud med dov och argsint klang)

 

Nu 17 minuter senare sitter Hon med sax, kulor, små fåglar och glitter i högsta högg. Det lyser i hennes ögon. Hennes kreativa och skapande sida är i full blom.

 

Själv sitter jag och småler och inspekterar hennes entusiasm.

För bara en stund sen var hennes livet svart.

Nu är det helt plötsligt vitt.

Kvinnor måste vara från en annan planet.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0