Björn Lindgren - En sann livsnjutare

När jag var runt 19 och bra på snowboard

Bra i förhållande till nu vill säga, så var Björn Lindgren youngstern av rang.


Han vann Burtons egna tävling för juniorer over there redan som 14 åring.

Mer lovande än någon annan

Prognosen skrek uppåt

Spikrakt uppåt


Men pojken försvann

Har funderat vart han tog vägen

Killen som alla pratade om


Idag hittade jag honom

Via UR och programmet Anaconda

Han bodde i en husvagn på en camping i Riksgränsen

Hade så gjort i flera år

Ville vistas nära naturen

Långt bort från galna alpbyar och penningstinna snowboardspots i staterna


Han hade valt det enkla livet före kändisskap och dom största kontrakten

Vilken hjälte

Fett med cred till honom!


Kommentarer
Postat av: gremlins

Precis som mig.

2008-02-19 @ 20:33:25
Postat av: Benny

Jag tänkte faktiskt på dig när jag skrev! :)

2008-02-19 @ 20:34:22
Postat av: Göte

Kan det inte vara så att han som så många andra talanger inte räkte till i längden?`
Det är ju dock ett grymt alibi att skylla på bohembakterien :)

2008-02-20 @ 14:21:50
Postat av: Göte

Räkte stavas så bara så ni vet...

2008-02-20 @ 14:23:16
Postat av: Gurra

Räkesmörja.

2008-02-20 @ 14:24:59
Postat av: Benny

Göte: Grejen är att han fortfarande håller högsta klass. Vunnit nordiska mästerskapen 3 år i rad. En ständig inbjudan från Burtons största tävling i Åre finns på hans bord. Han är ett av deras dragplåster där år efter år. Blir less när han måste åka till alperna och filma. Vill bara hem och njuta av naturen. Helt sjukt. Men så sant.

Det man annars skulle kunna tro är att han "rökte till" och därför inte kom någon vart.

2008-02-20 @ 14:38:03
Postat av: Göte

Ok

2008-02-20 @ 15:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0