Ligga snyggt föder avundsjuka

En bekant tillsammans med 4 andra vann 1,2 miljoner på travet igår.

Insatsen var oerhörda 192 kronor.

Kul för dom.


Tyvärr finns det nog ett gäng som inte tycker så. Dessa går istället runt och är avundsjuk och briljerar med jantelagstänk likt, 'Typiskt att han skulle vinna, han har ju redan en massa pengar'.


Finns även andra forum när avundsjuka leder till underliga uttalanden. Ett exempel på detta är en kis som knegar på stadens krog, nummer ett. Vi kan kalla honom Sundsvalls charmigaste bartender. Flickorna svärmar runt honom. De flickvänner han har haft har alla varit svårt snygga. Han är dessutom trevlig. Så vitt jag vet så finns det inget att klaga på. Vissa andra pojkar hävdar dock den totala motsatsen.


'Han tror han är nåt!'

'Sliskig jävel.'

'Sätter på allt som rör sig.'

'Helt hjärndöd!'


Ibland besvarar jag dessa med, 'Jag tycker han är skön, har alltid varit trevlig mot mig. Har han gjort dig något eller?' Neeee.. alltså. Neee det har han inte.


Min slutsats, trots ett CV utan psykolog examen, är att deras åsikt endast är uppbyggd utav avundsjuka. Avundsjuka för att han får ligga snyggt och inte dom. Ynkliga stackare.


Kommentarer
Postat av: Gremlins

Jag är bara avundsjuk på tjejorna.

2008-02-04 @ 07:45:50
Postat av: Brorsan

Dont Worry, Be Happy!!

2008-02-04 @ 09:07:38
Postat av: Tågmamman

Jag äger svalls charmigaste bartender och han har inte vunnit några pengar - inte vad jag vet?!

2008-02-04 @ 10:40:39
URL: http://mestommig.blogg.se
Postat av: Miss A

Jag tror jag känner honom...och du, förresten, med tanke på det fantastiska utbudet i lördags - hur slutade kvällen/natten?

Postat av: Benny

Gremlins: haha.. Förresten, för länge sen i det soliga och unga livet hade du väl öppet mål där?

Brorsan: Sluta va så jävla tjyyyylig.

Tågmamman: Det var inte bartendern som vunnit pengar. Däremot så får ju din egna bartender ligga snyggt!

Miss A: Det gör du. Kvällen slutade 'helt oväntat' i kanonfylla. Jag tror jag ska fråga torgnysdotter om hur man genomför ett år av nyktert leverne. Får dock skjuta på det ett tag, köpenhamn nästa helg. På tal om den gångna helgen, du passar utmärkt som minglare! :)

2008-02-04 @ 19:14:22
Postat av: a

Jag tycks ha förväxlat de fagra tu.

2008-02-04 @ 19:21:17
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: Miss A

Gremlins: även jag trodde att det var den andre från början, och är enig där också, inte bara vad beträffar Kiedis.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0