Benny Quisling

Sitter och ser en nyhetssammanfattning av 2007

På min nya favoritkanal SVT24


Eftersom merparten av året, för mig, genomfördes på andra sidan jordklotet hade jag inte riktigt koll på läget. Det är ganska ovanligt för mig. För när det kommer till nyheter och då specifikt utrikesnyheter, som behandlas just nu, är jag normalt sett uppdaterad.


Men så var alltså inte fallet denna gång. Därför blev jag också förbluffad över information om att Ryssland spänner musklerna som aldrig förut. Att landet var på frammarsch rent ekonomiskt hade jag givetvis koll på. Men att det lyser krig om hela deras strategi är något jag fullständigt missat.


Hade jag följt denna utveckling under årets gång hade jag inte alls reagerat idag. Men okunskap föder hybris. Se bara på kravaller och annan skit som ständigt uppvisar sig i mindre utvecklade länder. (Ja, jag vet att många andra orsaker också påverkar, men okunskap är definitivt en av huvudvariablerna.)


Min hybris har lett till ett gäng olika skisser på hur jag ska överleva en eventuell invasion från öst. Det absolut bästa alternativet vore att lära mig ryska illa kvickt. När sedan Putin anländer med sina trupper kommer jag svika mitt land för en säck med pengar.


Förräderi kanske anses smutsigt i vissas ögon. Vad dessa ögon anser är dock högst O-relevant eftersom de kommer att vara stationerade 2 meter under jord, strax efter invasionen skett,  Medan jag, Benny Quisling kommer att zippa Gin & Tonic på en soft beach i Sydamerika.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0