Den otäcka femårsplanen

På grund av en väldigt fin investeringsmöjlighet, som jag givetvis hoppade på, ställde min mamma mig en fråga, den eviga frågan, igår.


Vad tror du att du gör om fem år?


Sen fyllde hon i med, tror du att du har familj och barn då?


Jag har väldigt svårt att relatera till framtiden och det ledde genast till svettningar. Men försökte komma med något konstruktivt. Misslyckades dock med att leverera något över huvudtaget, på de 3 sekunder som min mor gav mig i betänketid, innan hon själv kom med en slutsats. (Att hon levererade en slutsats på en fråga som hon själv ställt är absolut inget ovanligt.)


Fast som du flyger till höger och vänster, med ständigt nya planer på gång är det väl tveksamt. Träffar du ens några tjejer?


Jag förklarade för min käre mor att jag aldrig varit omsvärmad av flickor, men att jag klarar mig. (Känns som ordet lagom anfaller, bäst jag duckar och flyr.)


Då frågade hon hur det kom sig att jag inte var tillsammans med någon om det nu var som så att jag ibland träffade individer från det andra könet. (Hon sa inte exakt så, men nästan, författaren använder dock sin frihet i det här fallet för att omformulera lite)


Innan vi går vidare i vår konversation vill jag göra en konstpaus och låta er fundera på följande: Efter ett sådant uttalande, behövs det förtydligas att min mor är född på 40-talet?
Nej. Trodde väl inte det heller.


Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga, men försökte väl förklara att jag har visa krav, motparten har vissa krav. Även fast de sammanfaller väl så tillkommer andra aspekter, såsom framtidsplaner in och 'stör'. Det gör att det säkerligen är ett par förträffliga potentiella flickvänner som har passerat min väg.


Men vad vill du framtidsmässigt då? Blir det Stockholm?


Det känns som så. Samtidigt som jag inte vet. Men en sak är säker. De pengar som jag lånade upp till ett nytt badrum här på Fredsgatan förflyttades idag från ett sparkonto på SEB till Avanza för aktiehandel. Blir nog att jag investerar i ett högrisk objekt som jag har tittat lite på.


Vem vet, det kanske leder till att jag har två badrum inom fem år.

Ett i Sundsvall.

Ett i Stockholm.


Kommentarer
Postat av: Göte

Jag tycker det är så svårt med den där koden man måste slå in för att skriva kommentarer...
OM 5 år kommer jag kunna den bättre...

Slappna av Maggan... jag har inte en aning om vad jag gör om 5 år...

2008-01-30 @ 12:01:04
Postat av: Gremlins

Är det min granne Göte som skriver till dig? Jag vet vad jag gör om fem år, men det är på grund av rikets säkerhet strängeligen sekretessbelagt. Om du skaffar toalett i Stockholm vill jag bajsa där.

2008-01-30 @ 13:04:26
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: W.

"Femårsplan" låter så sovjetiskt så jag blir åksjuk.

2008-01-30 @ 14:38:56
URL: http://romochcola.blogg.se
Postat av: Benny himself

Göte: Är egentligen inte stressad. Men känner att saker borde ske snart. Några ideer? Dom får isåfall gärna behandla ämnet, uppstart av lyckat bolag för att sedan gå i pension vid 42.

Gremlins: Du kommer att vara Nikita, fast i svensk version. Bajsning på min porslinstol välkomnas oavsett om det är i Stockholm eller i Stavrebodarna.

W.: Jag älskar Stalin!

2008-01-30 @ 17:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0