Det krävs två för tango

Det finns oskrivna regler för det mesta i dagens samhälle

Men i de fall man vill att de ska lysa förekommer dom inte ens

Ett av dessa fall är sms historik och dess rätt till existens

Låt mig förklara


Det första jag gör när jag återigen är kapabel till något på söndagar är att radera all ingående och utgående sms historik. Det spelar mindre roll om det verkligen finns något att dölja för mig själv där, känslan av omstart är lika skön varje gång proceduren är avklarad.


Jag vet inte hur länge jag har betett mig på det här viset. Men det är länge. Jag har även tills för en månad sen alltid trott att min radering av sms historiken har lett till att det som skrivits är just raderat. Chocken var därför stor när jag insåg att även motparten har en inkorg och en skickat mapp som styrs av allt annat än min handling.


När det dessutom visar sig att flertalet individer verkligen sparar sms och således bevis på vad som hänt mellan 23-03 på en lördag, är så otroligt omskakande att jag blir alldeles svag. Vad är det för fel på folk? Har de ingen som helst självrespekt? Saker som sker under rusets gång bör genast förträngas för att vardagen om möjligt ska överlevas.


Därför vill jag här och nu förespråka en förändring.

Läs högt efter mig:


"Jag lovar och svär att alltid radera min sms historik på söndagar. Det är något som jag anser leder till en bättre värld. Jag kommer dessutom att föra denna tanke vidare. Tillsammans kan vi göra underverk!"


Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

det där är faktiskt helt sjukt! Och eventuellt olagligt. Det förhåller sig ju så att det råder en tyst överenskommelse om att stora och valda delar av konversation som pågår natten till söndag skall raderas ur ytminnet. Är icke sms att betrakta som konversation? Min bror är jurist. Jag ska kolla med honom.

2008-01-22 @ 00:41:32
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: JJ

min pappa är domare, han säger "ICKE", men jag vet inte på vad.

2008-01-22 @ 01:00:04
Postat av: Tågmamman

Jag känner inga jurister alls men skulle jag få sms från dig med delikat innehåll skulle jag lägga ut det på bloggen på nolltid!!! Men jag är ju genomond enligt föregående talare.

2008-01-22 @ 10:07:18
URL: http://mestommig.blogg.se
Postat av: Göte

Hallelujha !!!
Amen !!!
Prisa Benny !!!

2008-01-22 @ 11:57:46
Postat av: A

Jag lever med poop and furiosity all around me

2008-01-22 @ 22:19:08
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: Benny himself

Torgnysdotter: "stora och valda delar av konversation som pågår natten till söndag skall raderas ur ytminnet". Det hade jag verkligen behövt nu, tänker på mitt senaste inlägg. Tror din bror att så blir fallet i framtiden? Jag hoppas.

JJ: Din pappa säger aldrig icke. Han säger "Givetvis JJ, vilket kontonr har du" om allt.

Tågmamman: Som tur är har jag inte ditt nr i telefonboken. Annars finns det risk för att det kunde ha gått snett! :)

Göte: Gud som haver barnen kär. Se till mig som liten är.

A: Och du gör det med klass!

2008-01-23 @ 21:25:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0