Enligt den svenska modellen

Snappade upp detta på world wide webb:

I Östersund bestämde sig kommunen för en tid sedan att avliva en anka som håller till vid någon park i staden och har gjort så i flertalet år. Anledningen var att ankan kanske skulle frysa ihjäl under vintern, så därför ville man skjuta den och göra processen kort. Kommuninvånarna motsatte sig detta eftersom ankan tydligen är välkänd, men det hjälpte inte. Någon på kommunen tyckte att ankjäveln skulle dö...


Ankan skjuts, men det visar sig snabbt att man bara lyckats skadeskjuta den och att den fortfarande lever. Ankan pendlar mellan liv och död, vad gör man då?
 

Det beslutas att ankan ska tas in på djursjukhus för att räddas!
Nu har den fått vård och framtiden ser ljus ut.
Kommunen har ändrat sig och kommer nu låta ankan leva på det lokala zoo:t.


Kan det vara någon annanstans än i Sverige detta händer?


Kommentarer
Postat av: A

Man kan även läsa en halvsida i dagbladet idag att ett stationshus gjort av pepparkaka är stulet från timrå bibliotek. Nyheterna haglar och misären är total as usual

2008-01-10 @ 14:03:50
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: Tågmamman

Jag var nära att få en ankunge i studentpresent
så de fjäderprydda varelserna ligger mig nära hjärtat - nu blev det guldfiskar istället och de levde bara 1 vecka, nån dum j.el bjöd dem på champagne - önskade kommunstöd för återupplivning men fick avslag.

2008-01-10 @ 14:04:06
URL: http://mestommig.blogg.se
Postat av: JJ

'svenska modellen' hahaha! bra skrivet och skarpt tänkt ponken. Ligger mkt i det.

2008-01-10 @ 15:48:32
Postat av: Överste chifen

hahahahaha Sverige Sverige fosterland..........

2008-01-10 @ 16:20:50
Postat av: W.

Om jag inte missminner mig är Sverige även världsunikt med ett flygplan avsett för elefanttransport. Skall undersöka sanningshalt med mera i detta.

2008-01-10 @ 16:42:48
URL: http://romochcola.blogg.se
Postat av: Benny himself

A: Du skojar?! Hahaha... vad less jag hade varit om varit journalist om chefen kallat in mig på morgonen. "Benny, världens skoop i Timrå, en del av pepperkakshuset är stulet. Finns inget tid att spilla!"

Tågmamman: Guldfiskar som inte klarar lite skumpa. Vilket risigt djur. Man vill ju liksom parta med nära och kära.

W: Klart staten ska satsa på elefanter. Finns massor i Avesta. Har jag hört.

2008-01-10 @ 19:29:24
Postat av: Överste chifen

Tittade precis på lokalnyheterna på TV 4, en man i nacksta hade köpt ett paket dålig köttfärs på ICA kvantum, butiken hade kompenserad mannen med att få tillbaka pengarna........De verkar verkligen som att nyhetsflödet i distriktet är svalt eller snare kanske genomfryset :)

2008-01-11 @ 08:44:51
Postat av: Göte

Jag vill bara säga att det kan inte hända någonannastans än i Östersund eller nån sydstat i USA. Östersundsfolk verkar tro att dom är ett eget land i ett land. Jag blir bedrövad när jag hör ordet Östersund. Löst smutsfolk som har fått storhetsvansinne ( Greatnessvansine )bara för att Rober Boxer lyckades komma därifrån...

2008-01-11 @ 10:20:24
Postat av: torgnysdotter

jag föddes i östersund. När jag var 3 år lämnade min mor mig och pappa-far där. Det tog två år för henne att inse det fruktansvärda hon gjort och komma och hämta mig. Pappa fick bo kvar. Jag tror att det är straffet för mord i vissa länder. Man kan nästan se det på majoriteten innevånare i republiken jämtland...
...jamtland, jamt och standut

2008-01-11 @ 19:40:27
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Benny himself

Jag har varit på yran engång. Den avslutades med fullständig galenskap. Hela torget skanderade Jämtland Jämtland, jämt och ständigt.

Lynchstämningen var seriöst obehablig och genast fick jag ett svar på hur alla krig i världen uppkommer.

2008-01-11 @ 23:20:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0