Måndagsmorgon är en skamfläck i det annars så trevliga livet

Att vakna och veta att man kommer att vara fängslad på ett kontor ännu en arbetsvecka får mig att vilja kräkas. När jag dessutom har varit aktiv, rent alkoholmässigt, så spyr jag. Eller nu ljög jag. För spyr gör jag väldigt sällan.


Vad har då hänt sedan sist?


Lördagen gick som en bergochdalbana

Inleddes med tristess (som det förra inlägget påvisade)

För att sedan utvecklas till succé


På vägen dit befann jag mig i min ungkarlslya tillsammans med en flaska rött. När klockan precis hade passerat 22 tutade Hank utanför. Det var dags att sladda med fården och lyssna på Sator. Längs vår väg plockade vi upp två fröknar som inte hade Sundsvall som hemort. Efter ett par lyckade breställ befann vi oss på Svenssons.


Kvällen fortlöpte enligt plan och Oscar intogs med dunder och brak strax efter tolvslaget. Kvällen var helt enkelt kanon, i dubbel bemärkelse. Att staden skulle bjuda på så mycket roligheter i mitten av den annars så katastrofala månaden januari var en mycket trevlig överraskning.


Söndagsmorgon betydde medtag av left overs, i form av rött vin, och sedan promenad till Grönborgsgatan. Där möttes jag av två andra individer som också insett av söndagar skall genomföras i mjukbyxor.


Fru L bjöd på gubbröra till frukost. Därefter blev det soffhäng för att sedan, mot Herr Ds vilja, avsluta Disney granens liv. För det var verkligen en Disney gran dessa två människor hade i sin grotta.       


Till middag blev det hemmagjord pizza och rött vin. Efter ett par glas så intog vi den lokala kvarteskrogen Olearys. Där befann sig Mr Buttman, Kalle Kula, Miss Curly och dessutom Mr Buttmans polare Jonas.


Bowling lirades. Kalle Kula var i en klass för sig. Jag lyckades dock, mest på grund av en katastrofal runda av Herr D, bli tvåa av oss tre som lirade. När sedan samtliga individer skulle göra upp runt basketkorgen borde jag ha gått hem. Men samtidigt, det är ju kul att vara sämst ibland också!


När lokalen stängde begav vi oss vidare mot Daltons. Fortfarande O-duschad och iklädd mjukbyxa. Jag var alltså som klippt och skuren för detta vilda västern ställe. Eftersom jag skulle upp och jobba idag, så la jag benen på ryggen efter en bira. Slutresultatet för söndagen den 13 januari var dock förträffligt!


Spontana Söndag är mitt nya ledord!


Kommentarer
Postat av: Frk Richter

Spontanitet är ju 08, och mysbyxor på Dallan en söndagskväll är isåfall sjukt 08. Hahaha.
Spontan fråga, föll det några tårar från Herr D när granen avlägsnades?

2008-01-14 @ 10:42:33
URL: http://yanie.blogg.se
Postat av: Benny himself

Herr D grymtade något om att granen borde få vara prototyp innanför kommande års plastgranar. Några tårar föll dock inte. De hade däremot varit på besök under morgonens sportprogram. Herr D tyckre nämligen det är så oerhört vackert med triumfer, trots att det var repriser vi pratar om.

2008-01-14 @ 11:35:08
Postat av: Frk Richter

Jag tror att jag ska bjuda in Herr D på några fina avsnitt av Greys Anatomy, eller kanske det sista avsnittet av SATC. Jag tror att vi bägge skulle gråta så det låter. Fint.

2008-01-14 @ 11:58:53
URL: http://yanie.blogg.se
Postat av: Tågmamman

Har ju faktiskt jobbat på dallan i mina yngre dar - tycker trots mysbrallan att det inte är din scen ritkigt. Det är en komplimang.

2008-01-14 @ 14:13:01
URL: http://mestommig.blogg.se
Postat av: Benny himself

Tågmannan: Förstår vad du vill poängtera. Jag bockar högaktningsfullt och tackar för komplimangen!

2008-01-14 @ 14:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0