Svartblogg fyller 200

Jag startade den är bloggen i maj 2007. Platsen var ett bibliotek i Brisbane. Anledningen var att samtala med världen där hemma och samtidigt få en dagbok på köpet. När sedan resan var över skulle bloggen avrättas. Det är 4 månader sen jag anlände till Svedala. Men jag sitter likt förbannat här och skriver. Vad hände?


Jag blev kär

I svartblogg

I dem som läser

Det är som en drog

Utan baksmälla

Som ni förstår är jag hooked - for life


Men det är stor skillnad på vad som skrivs i en blogg och vad som händer i verkligheten. Verkligheten är en kall och till mycket, en tråkig plats. Bloggen däremot är levande och unik. Jag var inne på detta redan i inlägg nr 1 som levererades här på Svartblogg:


Så då sitter man här till slut.
En bloggare.
Var det verkligen det man ville bli när man var barn.
Bloggare.
Jag är inte helt säker.
Men kanske.


Jag skulle vilja börja denna episod av mitt liv med att be om ursäkt till Eldkvarn. Jag vet att jag har lånat ert senaste albums namn "Svart blogg" på obestämd framtid. Detta görs inte för att verka jävlig, trotsig eller lite små galen. Snarare för att jag gillar skivan skarp och att jag inte kunde hålla mig från att plagiera er briljans. Tack på förhand!


Nu ska jag fortsätta med det verkliga livet. Hoppas verkligen jag klarar av bedriften. Känns redan nu lite konstigt och osäkert att gå tillbaka.


Så vad har hänt sedan jag satt där på stolen i biblioteket i Brisbane?

En hel del faktiskt

Det som varit absolut roligast, ur blogg synpunkt, är all positiv kritik jag fått


Jag är trots allt en kille som fick strida hårt för mitt G i svenska. Jag har dessutom väldigt svårt för banala saker såsom stavning och särskrivningar. Trots det anser andra människor att det jag skriver är läsbart. Det gör mig väldigt glad. Så tack. Tack som fan!


Kommentarer
Postat av: Gurra

Tack själv kompis!

2008-01-11 @ 23:48:54
Postat av: A

Du förgyller våra dagar (och kvällar)

2008-01-12 @ 00:14:39
URL: http://gremlins.blogg.se
Postat av: JJ

"tack som fan" Rock-tack!

2008-01-12 @ 01:26:50
Postat av: Jankish

G eller ej, svartblogg is the shit

2008-01-13 @ 13:44:48
URL: http://yanie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0