Vinden har vänt

JJ har haft skrivkramp sedan 1972

Rocker och skrivkramp rimmar sådär


När jag igår ringde honom svarade han med

"Fan, jag kom precis på en låt!"


Efter vårt samtal tog det inte länge innan det dök upp ett sms. "Låten är klar, den tog 10 minuter att göra." Eftersom jag fortfarande inte lyckats somna (klockan var då strax efter 1) på grund av en stickande oroskänsla i kroppen ringde jag upp honom igen.


Den kommande hiten hette något i stil med "Take me home tonight" och jag som manager var den förste att få höra mästerverket.


Kommande veckor kommer att vara stressiga. Ryktet om JJ's comeback kommer nämligen att göra producenter, club ägare, ja hela jävla skivindustrin maniska.


Prioritet nr 1 på min to do list är dock att skaffa honom ett par kjoltyg

En rocker utan groupies går nästan inte att sälja

Någon donna som är sugen?


Kommentarer
Postat av: Tågmamman

Inte sugen - är väl egentligen inga donna heller.

2008-01-15 @ 13:16:38
URL: http://mestommig.blogg.se
Postat av: torgnysdotter

lika illa här. Det verkar som om du omger dig med odonnor. Du får nog börja fiska någon annanstans. Kanske: http://peyre.blogspot.com/
- en sida som för övrigt bjuckar på oerhörda mängder ofrivillig komik. Finns intelligent liv på stureplan!?

2008-01-15 @ 17:21:39
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Benny himself

Tågmamman: Notera först och främst att jag satt stavning på ditt namn denna gång. Inte fy skam! Tråkigt att du står över möjligheten som groupie. Känndes spontant att den gruppen hade behövt någon med din personlighet.

torgnysdotter: Kanske kan låna dig på annat vis, typ Sthlmsambassadör.

Värt att notera inför ett eventuellt uppdrag är att jag, JJ:s manager, vägrar att se min klient uppträda på någon av clubbarna runt Stureplan. Han är rocker och tillhör således söder!

Do we have a deal?! :)

2008-01-15 @ 19:22:39
Postat av: Gurra

Jag har polska kontakter.

2008-01-16 @ 00:03:35
Postat av: JJ

men vafan, kom igen flickor. jag är inte direkt robbie williams. Kräsenhet är varken min dygd eller starka sida. Skicka en halvskaplig bild på mailen, [email protected] så ska vi nog kunna styra upp en rockknullning med blixtar och sånt. Tar du även med en femhundring slår jag sönder farsans banjo som bonus. Skicka absolut ingen svartvit fuskbild, jag har faktiskt en gnutta självrespekt. Tack för inlägget manager benny, välkommen på releasefesten allihopa, ta med kådisar och fanta, jag har väldig bacillskräck. Och gurra, tack, men nej tack.

2008-01-16 @ 00:34:55
Postat av: JJ

vilket roligt inlägg jag skrev här ovan. jag blev jättenöjd, men i samma veva otroligt nervös, jag är inte alls såhär rolig i verkliga livet. Snälla alla coola brudar som kommenterar och hänger på bennys blogg; skulle jag träffa er i verkligheten, förvänta er ingen komiker, jag är rätt tråkig, ospontan och banal. Men jag är
jätteduktig på å knulla och är rätt snygg. Det är vad jag kan bjuda på, inget mer, och inget mindre.

2008-01-16 @ 00:42:55
Postat av: JJ

tågmamman: jag gillar också tåg, vi gillar samma sak. Knulla nurå?

2008-01-16 @ 00:50:45
Postat av: Tågmamman

Har inte jag bränt dig nog första gången i sågs - rätta mig om jag har fel.

2008-01-16 @ 08:30:41
URL: http://mestommig.blogg.se
Postat av: A

JJ knullar bara med fula tjejer.

2008-01-16 @ 08:35:07
Postat av: JJ

precis, jag knullar uteslutande fula tjejer, skadat gods. dom är iallafall tacksamma. tågmamman, känn dig snuvad på konfekten. fina flickor hamnar i helvetet, fula flickor i charken på ica.

2008-01-16 @ 12:53:39
Postat av: JJ

tågmamman, jag mailade Benny och frågade vem du var. är det du! oh herregud, dig skulle jag aldrig ens VÅGA ligga med. Du är ond. jag stirrar alltid ner i asfalten när jag ser dig på gatan och jag gömmer mig bakom sockervadden på tivolin. ditt första intryck var skräckinjagande och jag kommer förmodligen aldrig uppfatta dig som annat än genomond. bevare mig väl. Jag håller mig till fula, snälla och mesiga tjejer, dom trampar aldrig på en med gummistövlar.

2008-01-16 @ 13:58:50
Postat av: Benny himself

JJ: Du måste skicka över några piller till mig. Dom verkar göra dig manisk. På ett bra sätt. Maniska rockare säljer även bättre. Framtiden ser ljus ut för både dig och mig, med eller utan groupies!

Tågmamman: Var oerhört roligt att ringa upp JJ efter hans mail och berätta vem du var. "Va?! är det hon. Ojojoj. Hon är ju riktigt farlig!"

2008-01-16 @ 14:13:00
Postat av: Tågmamman

Äh JJ, genomond, sluta med smicker. Jag är ju bara en 3 äpplen hög, lattemorsa som luktar barnspya. Har inte orkat vara riktigt evil på evigheter.

2008-01-16 @ 15:05:11
URL: http://mestommig.blogg.se
Postat av: JJ

orkat..det ligger i dina gener. sen så är det väl så att de elakaste jävlarna är bäst på att ligga, å isåfall borde du vara en riktig jävla maskin i bingen. Är det så? varför heter du tågmamman? är det en metafor för ditt sätt att köra över mnsk som ett jävla freighttrain? Hur kan du dricka latte om du kör på evil, latte är för pussies! Kaffe ska vara svart som natten och trögflytande som tjära. Latte...fnys.

2008-01-16 @ 15:16:22
Postat av: Tågmamman

Ja, genetiskt är det nog eftersom jag har minst 60 elaka kommentarer på lager som svar men... mitt "nya" jag avböjer att argumentera. Och klart som f.n jag är bra i sängen!!!

2008-01-16 @ 15:21:27
URL: http://mestommig.blogg.se
Postat av: JJ

förresten, sitter nu på muggen och bajsar med lappen i handen. Är det äckligt eller går det bra? Tycker iaf det är ganska rock, jag
s k i t e r
i allt liksom.

2008-01-16 @ 15:23:39
Postat av: JJ

Gör en lista på de här kommentarerna. Tror även du behöver lite inspiration, jag tänker nämligen på dig medan jag bajsar. Det borde få ditt gamla jag att återuppväckas... men du, kom ihåg att jag går på starka mediciner så försök hålla tillbaka lite..

2008-01-16 @ 15:32:18
Postat av: Tågmamman

Jag har en bäbis på 2½ månad - exkrement skrämmer eller upprör mig inte längre. Är lite svårtriggad nu för tiden, måste nog komma spontant.

2008-01-16 @ 15:42:52
URL: http://mestommig.blogg.se
Postat av: JJ

Du är lyckligt lottad, för mig kommer inget spontant. Jag blir istället stressad och kommer på min höjd med "men durå". Har du några sköna comebacks som jag kan använda mig av i knipa?

2008-01-16 @ 15:58:58
Postat av: JJ

dumbom! drog jag till med en gång, men det gjorde ingen större skada.

2008-01-16 @ 16:00:24
Postat av: Tågmamman

Till dig sa jag ju ingenting - det verkar lämna det mest bestående intrycket.

2008-01-16 @ 16:01:43
URL: http://mestommig.blogg.se
Postat av: JJ

du kan ha en poäng där, du anar inte hur många stressande tankar som gick genom mitt huvud just då. Vad i helvete har jag gjort denna människa för att hon ska ge mig den blicken...

helvete vad mkt nonsens det blev nu. Nu ska jag lyssna på skitbra negermusik ala Dinah Washington, dricka choklad med sprutgrädde och pilla på snoppen. Då mår jag som bäst. Ha det king med spyorna.

2008-01-16 @ 16:09:08
Postat av: Benny himself

Jag sitter här på det lilla kontoret i den lilla staden och asgarvar.

Vad är det för fel på dig JJ?!

Tågmamman, skönt att se att du kontrar med iskyla. Sånt gör mig lycklig!

2008-01-16 @ 16:16:32
Postat av: JJ

Jag förstår ingenting, ta inget jag säger med allvar, det är knirket som talar..

2008-01-16 @ 16:53:38
Postat av: JJ

förresten, hörde att gunde snorta kola och pulla charlotte Kalla på muggen efter idrottsgalan. hur stort är inte det?

2008-01-16 @ 16:59:56
Postat av: JJ

Benny, jag vill att du ska va mer som Ari i Entourage. Lär dig av honom.

2008-01-16 @ 17:01:58
Postat av: A

Jim, sluta tro att du är Gunde! Du är inte ens i närheten av hans stavhantering. Och alla har nu förstått att du har en obotlig crush på tågmamman sen du såg hennes onda öga första gången, akta du bränner dig. Manisk rocker är dock sexigt, lite Nikki-spruta-heroin-i-halsen-hett.

2008-01-16 @ 17:05:11
Postat av: JJ

A: kom så ska pullandet börja.

2008-01-16 @ 17:35:57
Postat av: Jankish

JJ, kan du inte dra igång lite kommentarer hos mig också? Hahaha

2008-01-16 @ 17:54:38
URL: http://yanie.blogg.se
Postat av: Tjejerna

Vi kan ju tänka oss att ställa upp. I brist på hudkontakt med Fritzen.

2008-01-17 @ 20:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0