Viss skillnad på nyheter och nyheter

Jag uppskattar att softa med frukost framför sportnytt på morgonen

Ja, alltså när jag inte behöver vara på jobbet förrän 10

Så var fallet i morse och därför följde jag den trevliga traditionen


Dagen till ära hade jag ovanligt mycket tid på mig så jag hann även med att se nyheterna. Det är oroväckande stor skillnad på sportnyheter och vanliga nyheter. Sportnyheter innehåller oftast information om vinnare, prestationer och glädje. En perfekt start på dagen. Vanliga nyheter däremot innehåller upplysningar om hur värdelös världen är. Hur stor sannolikheten är att allt går åt helvete. Cancerframkallande ämnen hit, livsfarliga virus dit.


Chansen, eller man kanske ska säga risken, att endera ett virus, en komet jävel eller att möjligtvis klimatet raderar människan från jordelivet är överhängande.


Denna information är som ni förstår kolossalt tillfredsställande att vakna upp till. Kommer hädanefter att återgå till min vanliga tradition och endast se sportnytt.


På tal om sport. Jag och Herr D ska ikväll bevittna den oerhört spännande och gastkramande drabbningen mellan Kovland och Hudik i division 1 i ishockey. Har en vän i vardera tröjfärg. Vem håller man på då? Jag tror det blir domaren.


Kommentarer
Postat av: A

Men jävlar, tänk om jag vetat om det här heta divisionsmötet.

2008-01-30 @ 18:55:41
Postat av: Frk Richter

Oh my. Två färger att hålla reda på när det gäller hockey.. Svåra puckar.

2008-01-30 @ 21:16:26
URL: http://yanie.blogg.se
Postat av: Benny himself

A: Både din nya och din gamla kille var där. Vart var du?

Frk Richter: Förvirringen blev även för stor för mig så jag höll på det lag som hade pucken och sedan givetvis dom som vann.

2008-01-30 @ 22:29:53
Postat av: A

Jag fick nog ihop en femma där ska du se. Men jag kunde tyvärr inte närvara, bilen gick inte att slå av.

2008-01-31 @ 08:26:25
Postat av: Frk Richter

Där är vi olika. Jag hejar vanligtvis på laget som ligger under, alternativt det lag som har sötast spelare. 'Nummer 10, go go go eller Nummer 8 lookin' good' är my kind of cheerleading.

2008-01-31 @ 09:30:16
URL: http://yanie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0