Flaskan, Springsteen och vi – av och med Flumberg.

Oj oj oj!

Hur struligt kan det bli?

Jag, Sankan och Benny BB skulle ta oss ner till Götet för en flaska och lite Springsteen.



Efter två katastrofala fyllor på onsdag och torsdag möttes vi upp på fredag vid lunch i Oscars tältet. Det trevliga sällskapet gjorde att flaskan hittades direkt.


Jag, Diablo och Pablo som också var där lämnade på eftermiddagen för att kanske få i oss någon egen öl med billigare namn. Benny BB och Sankan verkade däremot ha hittat stora plånboken och stannade därmed kvar.


Vid 19-tiden hade Pablo ordnat en förfest med massor av tjejer. Jag och Diablo var inte sena med att säga Jippie. Väl där möts vi av ett gäng med damer som var oerhört musikaliska. Det finns därför en gitarr på stället.


Eftersom Diablo spelar gitarr i ett lokalt storband frågar folk om han inte kan dra några låtar. Han tackar vänligen men bestämt nej med motiveringen att han inte är någon partygitarrist.


Lotten hamnar istället på undertecknad - Herr prestationsångest. Börjar lite trevande men ordnar senare allsång för hela den fantastiska gruppen av sångerskor, stora grattis till mig!

Eller tur kanske man kan kalla det.


Mitt i ruset piper det till i telefonen, det är visst nån som hör av sig. "Tåget är tidigarelagt, det går inte 23:23 utan 23:10." Jag som inte ens hade en tanke på att jag skulle åka tåg, kastar en blick på klockan. 23:08.


Rusar upp och skriker "nej nej nej, jag ska ju med tåget!" Slänger mig på telefonen och ringer Benny BB. Vart är ni?!?! "Vi kioskjoggar mot stationen, tåget går om 10!" Avsändaren av smset skojade alltså, det tackar jag för. Hade inte hans sms ankommit hade jag förmodligen suttit kvar där än och spelat gitarr för damerna!


Sekunden efter telefonen läggs på: Taxi med blixten - Tågstationen fort!!! - jag hann. Väl där möttes jag utav kvällens första bakslag. Bistron var stängd. Tur att Sankan vecklade fram en flaska rosé. Jag sänkte snabbt tre glas och somnande sedan in mitt i en mening.


Benny och Sankan hittade dock en jätteflaska i form av en mugg med HB, producerad i Bollnäs, som en "stackars" flicka fick sälja för 200. Ett kap tyckte pojkarna, det tyckte även flickan. Muggen med sprit ledde bland annat fram till en avstängd toalett (någon idiot kräktes tydligen i den) samt att de nästan blev avslängda från tåget på grund av att de hängde ut genom fönstren och skrek.


Väl framme i Göteborg skyndade vi oss till bolaget, väggen var nära: Mintuu måste därför vara ännu närmare. Vi satt till oss med lutande kroppar mot dörren till systembolaget. Val av position berodde på att dörrarna skulle öppnas 10:00 och vi ville vara först på plats. Så fort medicinen var inhandlad skyndade jag och Sankan i oss några Mintuu och dagen var räddad.


Dagen fortsatte med svåra val på eftermiddagen. Ska jag äta en rejäl tallrik med kött och andra trevligheter, eller en liten kopp med oliver? Eftersom resterande del av veckan hade innehållit koppar föll valet på det senare.


21:00 kliver Springsteen på. Vilken konsert! För att citera Markus Larsson på Aftonbladet. HERRESATANSJÄVLAR - Nu har jag sett allt! Han har så rätt. Benny gråter till "Drive all night" (Jag är nära). Min kropp studsar till "Marys Place" - allt är euforiskt.


Han spelar låtar som man inte trodde existerade live. Drive all night???? Hur kan kan spela den? Han har inte spelat den låten sedan Lucifer himself vann på Lotto! Låten är fruktansvärt bra och han får hela Ullevi att börja hångla med varandra.


Vad ska man göra när detta gubbskrälle har lagt frisyren på hyllan? Jag vet...

man följer Foo Fighters istället!


Med vänliga hälsningar - Eder Gästkrönikör - Flumberg


Kommentarer
Postat av: Fiaah

Ha en bra dag:).Njut av solen nu när den är framme:D

2008-07-10 @ 14:37:18
URL: http://ffiaw.blogg.se/
Postat av: Autocomment

Ha en bra flaska! Bli pin när du väl har läget.

2008-07-10 @ 14:45:06
Postat av: P

Flumberg, varför har du inte en egen blogg? Jag skulle slaviskt följa dina äventyr..

Mintuu kan för övrigt vara ett alternativ till Listerine. Eller är det kanske samma sak? Båda smakar mint, har alkohol i sig och bränner förjävligt i munnen.

2008-07-10 @ 14:47:02
Postat av: Tågmamman

Helt rätt!!! Om Foo Fighters alltså.... Kul att du hade roligt min lilla flicka ;-)

2008-07-10 @ 15:10:41
URL: http://mestommig.blogg.se/
Postat av: Gremlins

Woohoo! Jag känner att jag var med er på tåget! Jag hade dock aldrig släppt min flaska gyllenvatten för denna struntsumma. Heja heja, börja blogga.

2008-07-10 @ 16:56:45
Postat av: Gurra

Alla ska blogga!

2008-07-10 @ 20:06:40
Postat av: Fröken Richter

Mera Flumberg! Eller skaffa egen blogg! Jag vill höra fortsättning på hur det gick på jobbet idag! hahaha

2008-07-10 @ 21:16:06
URL: http://yanie.blogg.se/
Postat av: Benny

Frk Richter: Fortsättningen på arbetsdagen var enligt följande: Pojkspolingen hade med sig en bullpåse som plåster på såren för sen ankomst. Damerna i gruppen tyckte han var gullig, intet anande om hans kanonfylla dagen innan. När sedan en av dessa rådfrågade Flumberg i ett ärende som han är mästare i blev det struligt. Hans förmåga att plocka fram denna kunskap var som bortblåst. Till slut fick han ge upp med motiveringen att allt var svårt dagen till ära. Att damen under hela denna diskussion kände FLumbergs stank av sprit gjorde att hans insats var underbar att betrakta. Som jag skrev till P i tidigare inlägg. När vi gick hem vid 16:30 stank han fortfarande sprit, på riktigt. Han ringde dessutom nyss. "Tjena, ska du med på en flaska?" Jag trodde han skojade. Det gjorde han inte. Han finns alltså i detta nu att beskåda på lokal nära dig.

2008-07-10 @ 21:35:27
Postat av: jj

ni e toooorstiga.

2008-07-10 @ 22:10:51
Postat av: jj

ni e tooorstiga.

2008-07-10 @ 22:11:57
Postat av: Flumberg

Gårdagens Flaska hamnade på hyllan iaf och jag gick hem nykter och kristen.



Tack för att du finns Benny. Och för att du är lång.



P, Gremlins, Richter - det blir nog ingen blogg för mig. Jag skulle få panik över att alltid måsta ha nåt roligt att berätta. Se mig som en sommarpratare i P1 ungefär :)



Kanske blir det nån fler gång om det händer nåt struligt. Risken är överhängande.



Ha de gott !

2008-07-11 @ 08:32:33
Postat av: Gremly

Det är det som är det tschuusiga med en EGEN blogg. Man producerar bara när man vill och hur jävla tråkigt man vill. Konstigt nog läser folk bajset ändå.

2008-07-11 @ 10:36:33
Postat av: Fröken Richter

benny: historien är otroligt rolig och man riktigt känner ångesten hela vägen ner i tårna. varför man kliver upp och jobbar sådana dagar är och förblir ett mysterium. förmodligen för full för sitt eget bästa?

fröken kan tyvärr inte se fortsättningen på historien live, då hon sitter ruskigt nära huvudstaden i skrivande nu. Helg på Lilla E & Kungsholmen är planen. klappa flumberg fint nu när han är bakis.

2008-07-11 @ 16:59:03
URL: http://yanie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0