Halvtid

Min frekvens på inlägg den senaste månaden har som förutspått varit oerhört låg. Det beror inte endast på högt tempo i livet utan även på total brist på hanterliga ämnen. Ohanterliga ämnen har det däremot funnits massor av. Min hjärna har vridit och vänt på dessa så många gånger att dess slutsats elimineras. Detta bevisas av att mitt skrivbord har haft dokument som heter "Kanske blogg" samt "En massa dravel" placerad på sig, som efter genomläsning förflyttats till papperskorgen. Istället för en massa dravel tänkte jag bjuda på några bilder som min oerhört kära iPhone har fångat den senaste tiden.

 

Mini och Flumberg. Två bröder som gör upp likt män.

 

Mini och Flumberg. Två bröder som gör upp likt män.

 

 

Att bo i Sundsvall under sommaren är en märklig upplevelse. För mycket ljus gör nog till slut människan galen. Klockan är 00:22 när denna bild är tagen. Dagen är givetvis en söndag och jag kan göra allt annat än slappna av.

 

 

Stavrebodarna - Min faders mark och en av dess stugor. Beläget långt långt från närmsta granne eller civilisation. Här kan man slappna av.

 

 

Den svenska sommaren är kort men dess innehåll roligt. (Läs: Det är OK att vara full hela tiden - om du inte tror mig. Fråga Flumberg.)

 

 

Man skulle kunna tro att Mini har sugit i sig en ask med lyckopiller.

 

 

Nu ger jag mig. Finns inget att dölja längre. Människor i min närhet skiner av lycka! Mitt alterego, som har bättre självförtroende än en lina Cola, hävdar att det beror på mig. 

 

 

Sommarens A och O har varit ljus öl spetsad med lime. Hur omanligt det än låter så får det mig att vilja dricka mer mer och mer.

 

 

Jag tillsammans med 58 000 andra stod och häpnade när Springsteen levererade "Drive all night".

 

 

Hur kan en öl som inte innehåller någon alkohol vara rolig?

 

 

Kusinträff i Höga kusten, där min mor har stuga, innebär vyer.

 

 

Detta är mitt fönster. Vid min arbetsplats. Ibland är det helt okej att jobba på kontor.

 

 


Kommentarer
Postat av: FB

Vilka tjusiga bilder du har vecklat fram.

På lördag smäller det.

Då kommer det att finnas mer bilder.

Bilder som kanske inte lämpar dig för blogg.

Jag kommer "Vesslan" i "Ture Sventon" att slinka undan vid minsta antydan till slutarljud.



10-4

2008-07-16 @ 08:15:35
Postat av: RasandeRose

Vilken dag var ni på Springsteen? Har du skrivit det har jag nog drabbats av tillfällig sinnesförvirring..eller kanske det är det jag alltid har?

Skitsamma.. jag va där på freda´n:) En väldigt beroendeframkallande konsert. Superbra!

2008-07-16 @ 15:33:06
URL: http://rosacykel.blogspot.com
Postat av: Benny

FB: Det finns bilder på dig som du sannerligen inte vill ska publiceras redan nu. Jag lovar att inte göra slag i saken om mina likvida medel ökar med ett par laxar inom kort.



RasandeRose: Vi såg lördagen. Jag har inte berört ämnet. Försökte. Men det var för bra. Gick inte att sätta ord på. Men beroendeframkallande var sannerligen ett bra ordval. Jag hoppas innerligt att de återkommer. För gör dom de. Så gör jag de!





2008-07-16 @ 20:52:16
Postat av: torgnysdotter

vad skönt att se något från ditt håll! Det gör inget att du bloggar sällan så länge du bloggar väl:-)



Aa. Det där ljuset höll på att göra mig galen. Och jag vistades bara i det i en helg. Hur kan det vara sån skillnad på bara några timmars bilresa?

Jag ringde sovande far och önskade glad miss summer klockan två på natten i tron att den var typ 22.

Sover ni aldrig?

2008-07-17 @ 09:55:23
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: FB

Oj oj, trassligt värre.

Vad har du för kontonummer?

2008-07-17 @ 14:20:35
Postat av: B

torgnysdotter: Man kan endast sova under något form av rus. Detta kan exempelvis bestå av tabletter eller vätska. Eftersom vi norrlänningar är laglydiga av vår natur så väljer vi vätskan.



Det i sin tur leder till att antalet spritmissbrukare i procent är högre i norrland än i andra delar av Sverige.



Så svaret på din fråga stavas alkolism.

2008-07-17 @ 14:53:55
Postat av: B

FB: PGA risk för intrång så skickar jag en röksignal med information.

2008-07-17 @ 15:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0