It's better to burn out then to fade away

Den svenska semestermånaden framför andra är snart över.

Som vanligt har jag inte varit ledig.

Detta är något som möter förvånade ansikten.

"Va, har du ingen semester? Varför då?

 

Svarar alltid att jag trivs bra med att jobba under sommaren. Hinner med roligheter i alla fall. När det däremot går mot höst och mörker vill jag fly från depression och tristess och möta solen på annan kontinent. Så blir fallet även denna höst.

 

Men framtiden skall inte analyseras i detta inlägg utan istället tänkte jag fokusera på nuet. (verkligheten - för att jävlas med torgnysdotter). Hur är det att jobba när alla andra är ledig?

 

Ska jag vara ärlig så är det delvis oerhört jobbigt. Mest för att min arbetssituation på grund av personalbrist är bedrövlig. Men vissa kunder bjuder på leenden. Eller vad sägs om en kille född -72 med bred bred raggardialekt från dalarna. "Va fan är det här för värdelös fond? Har ni ingen som investerar i sex, vapen och alkohol som alla fall går med vinst?"

 

En detalj som jag verkligen inte saknar är dock att vandra runt i denna mediokra stad och bara vara ledig. Det hade varit utmärkt om jag varit ekonomisk oberoende och haft livslång semester. Men att slösa mina surt förvärvade semesterdagar med att inte göra något alls av värde har jag varken lust eller vilja att genomföra.

 

Men alla kvällar som skall genomföras på någon uteservering då? De genomför jag alla fall. Varje läge för en flaska genomförs. Det leder till ett arbetande semesterliv. Sådant sliter på kropp och själ. Jag vaknade precis efter en blygsam powernap på över 4 timmar. Anledning till sömn förklaras av möte med flumberg och stora stygga W på lokal i går.

 

Hjärnan var i total förvirring när jag vaknade. Kände mig direkt orolig inför den kommande natten som inte alls kommer att innehålla sömn. För att skingra tankarna läste jag sms. Sms som jag redan läst alltså. Detta är en sysselsättning jag genomför rätt ofta för att finna glädje i nuet. (verkligheten för att jävlas med torgnysdotter) 

 

Mitt bland smskonversationer (som för övrigt liknar en msnkonversation i utseende på min iPhone) hittade jag dock inget annat än mer ångest. Samtliga utom en (kan man då säga samtliga?) innehöll flaskpåhälsningar på ett eller annat vis.

 

Trots att jag gång på gång lovar mig själv nykterhet så blir det alltid precis tvärt om. Senast i söndag var jag så bedrövligt dålig att jag trodde att morgondagen inte skulle existera. Hur löste jag det? Pizza och Fernet på lokalt hak. Kändes genast bättre. 

 

Hur jag löser sömnlösheten i natt blir tydligen likartat. Fick nämligen precis ett sms från Flumberg. Han och Hans Hans har hittat en flaska på Oscar och behöver assistans. Ser ut att bli ytterligare en bedrövlig arbetsdag i morgon.


Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

hahaha! Hur mår du?

Kära benny, jag håller med dig i allt utom den skeva verkligheten:-)



/Torgnysdotter - på en veckas ofrivillig semester i huvudstaden fylld av polyesterpöbel

2008-07-25 @ 07:05:12
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Benny

hehe... jag mår bra.



Trots att jag inte somnade förän 04:30 och har jobbat som en galning hela dagen.



Se upp för polyesterpöbeln.

Den kan utsätta dig för precis vad som helst!

2008-07-25 @ 14:56:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0