En dans i det gröna.

Frejdiga Festival Fredag

Sol, sillunch och självförtroendestänkare.

Båt, bira och brudar.

Grillning, galenskap och gitarrspel.

Salongsberusad, spontansurr och slutligen sömn.

 

Zigenaren, Blatten och Tommy Nilsson

Det var lördagen efter midsommarafton

Merparten av endorfinerna hade lämnat kroppen

Trots det bestämde jag mig för att besöka obygden för nya äventyr

 

Villa Vackers eleganta kök mötte min något skärrade kropp.

Runt kökets bord satt tre galet roliga män.

 

Dessa individer är det bästa bantingsmedlet världen har skådat

Sheriffen skrattade så mycket så att han genast tappade ett par (onödiga?!) kilon.

 

Mån dag

Grått

Kallt

Regn

Mörkt

Både inom mig och utanför

 

Att genomföra någon form av arbete är nästan omöjligt.

Att ens producera något utöver andetag, svårt.

 

Men det kunde ha varit värre.

Helgen hade ju kunnat varit tråkig.

Så var sannerligen inte fallet.

 

Så här sitter jag och är, på något konstigt vis, glad.

Glad över att finnas till.


Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

...och här sitter jag och undrar varför jag inte är smalare!? Hm.

2008-06-23 @ 19:45:50
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Benny

Trojkan kanske måste vara samlad för att genomslagskraften ska bli total?

2008-06-24 @ 11:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0