Först ringer man Telia sen hamnar man på psyket

Eftersom jag köpte en iPhone för några veckor sedan är jag i behov av att surfa gränslöst till fast pris. Min operatör Telia erbjuder en tjänst som heter SurfPort Fastpris för 99 spänn i månaden. Försökte beställa den för någon vecka sedan. Kötiden för att samtala med någon var då över 20 minuter. Det medförde att jag la på.


Idag har jag försökt igen. Att försöka är mitt sämsta beslut på denna sida årsskiftet. Det hela började med en katastrofal dialog med en dataröst. "Vad gäller ditt ärende?" Jag svarade "SurfPort" och fick då meddelandet att jag skulle bli kopplad till "Support". Eftersom detta inte är samma sak eller ställe fick jag givetvis börja om. Igen. Igen och slutligen igen. Värt att notera: Pulsen steg något, jag var lite irriterad.


Tillslut kom jag fram till rätt ställe. Rätt ställe i Telias värld är en kö. Det var endast 52 stycken framför mig och denna gång hade jag tur. Jag skulle enbart behöva vänta i 15 minuter för att beställa en tjänst av min älskade operatör. Att ens behöva vänta för att ge dem mer pengar fungerar inte i min hjärna så jag lägger givetvis på.


Istället så surfar jag in på Telias hemsida i hopp om att jag kan beställa denna tjänst där. För att detta ska bli möjligt krävs inloggning på "Mina Sidor". Jag är medlem där. Senaste inloggning var i början av 2003. Jag kommer således inte ihåg mitt användarnamn. Det har som tur är Telia tänkt på och jag kan få tillgång till mitt användarnamn genom att ange mobilnummer samt postnummer.


Jag pillrar i detta lite snabbt och får svaret att jag inte är folkbokförd på det postnummer jag anger och kan således inte få tillgång till mitt användarnamn.. Att jag har varit folkbokförd på samma adress i tre år har Telia ingen som helst respekt för. Däremot får jag mer än gärna ringa kundtjänst meddelar de mig. Värt att notera: Hög puls, förbannad, nästan vansinnig. Hur jävla svårt ska det va?


För att ta mig ur detta moment 22 tar jag den konstruktiva kraften till helt oanade höjder och fyller i ett webbmailformulär. I webbformuläret beskriver jag situationen ovan på ett, om du frågar mig, underhållande vis. Jag avslutar mitt resonemang med att detta har föranlett att jag just nu är på århundradets kokning. Allt detta ryms ganska precis på en välfylld A4:a. Trycker på sänd knappen och möts av "error on page". Allt är borta. Värt att notera: Behöver akut hjälp. Finns risk att jag, utan att tveka, dödar någon vilt främmande människa som råkar passera min enorma räckvidd.


Eftersom ingen passerade under den kritiska delen av aggression finns den tyvärr kvar inom mig. Sannolikheten är alltså hög att någon i min närhet, som inte alls är värd det, kommer att få en utskällning inom en snar framtid.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en bra dag :)

2008-06-26 @ 14:10:02
URL: http://sannawiberg.blogg.se/
Postat av: P

Jag skulle kunna tänka mig att ställa upp som frivillig om jag nu avståndet hade varit lite mindre. Har varit på vippen att börja gråta flertalet gånger idag (insåg allvaret när jag läste en löjlig artikel i DV och blev lite småsnyftig) så det vore bra om du kunde trycka ner mig något så att jag kanske får ur mig allt istället hahah..

Bara du inte mesar till dig för lite tårar;)

2008-06-26 @ 14:28:38
URL: http://blogg.passagen.se/focape
Postat av: Gremlins

Denna satans I-Phone! Du ser vad den gör med dig! Släng den i stavrebodarna!

2008-06-26 @ 16:20:38
Postat av: Gremly

notera även att jag kanske inte är så hype.. iPhone skrivs det tydligen. Inte I-Phone.

2008-06-26 @ 16:23:37
Postat av: Annika

Kom på syltan vetja! Klappa till mig först å sen tar vi ett glas Shiraz ihop!

2008-06-26 @ 18:23:05
URL: http://ladycherry.blogg.se/
Postat av: torgnysdotter

mitt djupaste deltagande. Telia är en ond plats. Jag tror man hamnar där om man varit dum och inte deklarerat i tid...



allvarligt så tror jag att det kunde vara en affärsidé att sköta människors kontakter med stat, telefonbolag och landsting. Ett kontorslandskap där människor med olika bokstavskombinationer ringer åt oss med mer normala stressreaktioner.

Jag skulle ge dem min fullmakt till allt!

2008-06-27 @ 08:07:01
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Benny

Sanna: Nu börjar du nästan bli jobbig.



P: I situationen likt ovan njuter jag av tårar. Andras tårar. Som gör min smärta lindrigare. Skadeglädje? Absolut!



Gremlins: Kan väl inte förstöra Staverbodarna med sådant skräp?!



Annika: Jag ser det som en stående inbjudan, med tillhörande smäll för att sedan zippa shiraz.



torgnysdotter: Du kan precis ha knäckt århundradets affärside. Jag skulle utan problem anlita detta företag. Jag försökte förresten ringa Telia igen för en halvtimme sedan. Jag lyckades direkt komma fram till kön med hjälp av stadig röst. Där möttes jag av, du har plats 78 i kön. Inte helt oväntat la jag på.







2008-06-27 @ 13:31:55
Postat av: Flumberg

Allt är ditt fel Benny.

Hade du inte varit en sån slarver och sparat ditt lösenord hade det hela varit ut världen nu.

Men istället blir du en av alla dom...



En av alla dom du själv svarar i telefon för på ditt eget jobb :)

2008-06-27 @ 16:08:45
Postat av: Flumberg

Förresten, jag hörde bakom min rygg alldeles nyss att du precis kom fram och fick beställa.

Ta din nya surfport och surfa ut till våran stuga ikväll så åker vi lika wakeboard i solnedgången på spegeblankt vatten... Hör du hur snyggt det ser ut.



// Mindpictures are us AB

2008-06-27 @ 16:10:33
Postat av: Benny

Det är måndag.

En dag som denna bekänner jag samtliga fel.

Som alla någonsin gjort.

Allt är mitt fel.

Förlåt.

För allt.

2008-06-30 @ 14:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0