Lill-prinsen och hans far

Lill-prinsen blev upphämtat igår utanför jobbet av hans far. Far skulle lämna över lill-prinsens bräda som han just hade preparerat så att lill-prinsen ska få roligt i backen.


Att lill-prinsen själv ska sköta sin snowboard anser far är högst olämpligt. Inte för att lill-prinsen inte kan utan snarare för att lill-prinsen har så mycket annat att pyssla med (enligt far).


Strax innan ekipaget anlänt till lill-prinsens mansion frågar far om lill-prinsen har mat så att han klarar sig. Lill-prinsen vet att han borde svara "ja massor" eftersom ett annat svar leder till avstickare mot närmsta marknad. Men med tanke på hans tomma jordkällare fanns inget annat att göra än att svara ärligt.


Ett par minuter senare befanns sig de två bland grönsaker och kött. Väl där passerar en av stadens prinsessor. Lill-prinsen inser att hans situation är under all kritik. Handla med far när han trots allt är 27 (snart). Prinsessan tänkte nog exakt samma sak när far släpper denna kommentar när hon passerar. "Är det något annat lill-prinsen behöver?"


Kommentarer
Postat av: W.

Oavsett ålder så är man ett barn. I hear yah.

2008-03-13 @ 10:11:51
URL: http://romochcola.blogg.se
Postat av: Gremlan

Åkte du skåpbil?

2008-03-13 @ 12:59:48
Postat av: Göte

Hahahahaha !!!!!
Rätt åt dig :)
Konsekvenserna av att ytnyttja systemet.
Men what the fuck....
Don´t hate the player, hate the game.
Sa du så till henne ?

2008-03-13 @ 13:50:35
Postat av: holms

"beskatta all fet mat"

Du är sjuk, varför ska jag behöva lida för att andra, värdelösa människor inte kan behärska sig när det gäller fet mat? Luktar kommunism lång väg...blät!!!

2008-03-13 @ 14:26:02
URL: http://holmsontherocks.blogg.se
Postat av: torgnysdotter

alltså...
...lillprinsen verkar ha ett helt gäng andvändbara släktingar. Det känns inte rättvist. Kan man hyra dem?! Mina syns bara till när de vill låna pengar.

2008-03-13 @ 16:02:02
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Gremlins

Hohohoho.. du blir ett kort ögonblick anklagad för att vara kommunist! Min dag är gjord. Fast jag tycker som vanligt att du & Linda Skugge har rätt lika kapitalistiska värderingar igen. En kommunist skulle inte ha beskattat den feta maten, han skulle ha skjutit en tjockis utanför sibylla för att statuera exempel.

2008-03-13 @ 16:51:55
Postat av: Benny:

W: Grejen är att jag inte kan bestämma mig för om det är bra eller dåligt. Ibland är det nämligen alldeles utmärkt.

Gremlan: En röd skåpbil. Med en kort man.

Göte: Jag sa exakt ingenting. Skämdes mest och kollade åt ett annat håll... feg som man är.

holms: Ligga?

torgnysdotter: Flertalet av mina är förträffliga. Tveksam dock om fadern i familjen skulle bli nöjd över att bli skickad till sthlm på konsultuppdrag. Han trivs bäst i skogen. Och då menar jag i skogen.

Gremlins: Att du likställer mig med en av dina idoler känns fantastiskt. På riktigt.

2008-03-13 @ 17:58:13
Postat av: Mister

skönt att se att andra lever i samma misär som mig titt som tätt...

2008-03-13 @ 22:13:28
Postat av: Överste chifen

lillprinsen har ju just slutat på lillskutt gruppen och börjar nu på bamse gruppen för dom lite större barnen, säger far :)

2008-03-14 @ 18:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0