Livet utan TV... program

Har slutat

Ser inte längre på TV


För ett par år sen var en stor del av min tid uppbokad av TV-tablån

Följde ett flertal olika serier

Till ingen som helst nytta


Bestämde mig för att byta riktning

Det har tagit lång tid

Men jag är äntligen i mål

I dagsläget ser jag inte på TV alls

Bortsett från Nyheterna och Sporten

Det ser jag som allmänbildning och inte slöseri med tid


Livet utan TV medför, på gott och ont, att det framkommer tid för annat

På den goda sidan står Mer Träning och härjar

På den onda sidan befinner sig Träningsverk och är sur


Den lavinartade ökningen med hålltimmar på schemat leder också till Rastlöshet och Upplevelsenoja. Dessa är mindre roliga och placeras därför sida vid sida med Träningsverk. Men det finns inte många onda ting som inte följs av ett gott. I detta fall bevisas den tesen med att Rastlöshet mynnar ut i en mängd Små resor.


Men det finns tyvärr också sällan något gott som inte samtidigt drar med sig något ont. Små resor och dess äventyr kostar pengar. Jag har därför, just nu, sämre likviditet än Björnligan. Den dåliga likviditeten i sin tur leder till att min frisyr har fått en oroväckande storlek & styrsel.


Dags att inse min fel prioritering.

Livet med TV-tablån var mycket enklare

Skall genast återgå till kompetenshöjande program såsom 'Du blir vad du äter' & 'Extreme home makeover'.


Kanske till och med betala Radio & TV licensavgiften

Nja.

Där går gränsen.


Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

I ditt armod föreslår jag att du tröstar dig med tv4plus campingserie. Den bådar gott.

Jag ser heller inte så mycket på tv. Men när jag tittar vill jag gärna att det ska vara rätt dåligt.

2008-03-05 @ 14:52:02
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Gremlinsis

Vadan tv-köpet? Ligg-magnet?

2008-03-05 @ 15:10:30
Postat av: Tågmamman

Jag ser allt - kan alla program - har tv:n på jämt, jämt, jämt, jämt...

2008-03-05 @ 15:14:02
URL: http://mestommig.blogg.se
Postat av: Benny

Torgnysdotter: "Men när jag tittar vill jag gärna att det ska vara rätt dåligt." = Dagens bästa! =)

Gremlins: Livskris, tror jag. För ligga verkar det inte vara tal om i mitt 'liv'.

Tågmamman: Missar jag något? Bra alltså.

2008-03-05 @ 19:34:38
Postat av: Göte

Haha Björnligan ! Vilken tjylig liga !

2008-03-07 @ 09:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0