Ni är vackra människor för mig.

Jag har vänner som suttit fängslade under en lång tid

En har till och med varit häktat i över 3 månader

Absolut den värsta tiden i hans liv

Även den första tiden på anstalt är tydligen väldigt jobbig


Sen sker en förändring

Man vänjer sig

Kliver upp på morgonen

Äter frukost

Tar en promenad eller läser en bok

Äter lunch

Tränar

Pluggar

Ser en film

Sover

Sen börjar allt om igen

Fängelset går alltså nästan att jämställa med Big Brother


Jag skulle inte uppskatta att vara en del av Big Brother under ett år

Men jag skulle överleva

Jag skulle inte heller uppskatta att vara fängslad under ett år

Men jag skulle överleva


Däremot skulle jag inte överleva på ett sjukhus under ett år


Så kallt

Så livlöst

Så fult


Livslust som glöder tack vare slangar och maskiner

Blod och trauman som en hörnsten i byggnaden

Döden som en naturlig del av vardagen


Vilka är människorna som söker sig till en sådan arbetsplats?

Jag vill hylla er för det ni gör.

Ni är vackra människor för mig.


Kommentarer
Postat av: JJ

här skiftas det fokus till höger & vänster. refreshing.

2008-03-04 @ 21:16:37
Postat av: Tågmamman

Vilket misär-inlägg, jag tycker det är lite väl tragiskt. Börja nu skriva hyllningstalet till mig, imorrn händer det - Puman nr 1 blir 30!!

2008-03-05 @ 11:10:16
URL: http://mestommig.blogg.se
Postat av: Benny

JJ: Enkelspårighet och likartighet känns 2002.

Tågmamman: Tragiken måste också få utrymme bland all glans. På tal om glans, du blir snart dam med stort D, hyllningstal måste noteras!

2008-03-05 @ 11:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0