Paradiset Pråmviken

Planen var:
Morgonpromenad

Frukost

Film

Lunch

Träning


Utfallet blev:

Telefonsamtal från Fru L

Information om lunchbjudning hos Miss Kolibris familj i Pråmviken

Med tanke på ursprungsplanen var jag inte sen att tacka ja


Pråmviken ligger söder om Sundsvall

Deras hus är magnifikt och havstomten idealisk

De första 30 minuterna bestod av att inta detta fantastiska ställe

Jag var nära att fråga om adoption var att tänka på och om det i så fall var möjligt att flytta in samma dag.


Men blyg som jag är så avstod jag

Istället intogs smörgårdsbord med tillhörande snaps i solen

Sverige kan vara så oerhört vackert när det väl bjuder till


Avslutningsvis blev det pimpling på isen nedanför deras 'spartanska' boning.

Jag avstod däremot från pimpling med spö och pimplade istället vätska.


Enda problemet med denna dag är hur den ska fortskrida

Jag är nämligen återigen i staden och på Fredsgatan


Livet här känns inte alls lika glamoröst

Att vinstället dessutom är tomt gör det nästan katastrofalt

image65


Kommentarer
Postat av: Mister

Vackert... Jag vill också besöka spartanska boningar vid havet!

2008-03-22 @ 00:03:41
Postat av: Frk Richter

Havstomt is the shit.

2008-03-22 @ 01:59:19
URL: http://yanie.blogg.se
Postat av: Tågmamman

jag vet nog - inte led du katastrofalt resten av kvällen.

2008-03-22 @ 10:56:41
URL: http://mestommig.blogg.se
Postat av: Benny

Mister: Det är i Sundsvall det händer. Sundsvall är nöten - för allt!

Frk Richter: Jag väntar med spänning på sommarfest.

Tågmamman: Det har du alldeles rätt i! :)

2008-03-22 @ 12:22:28
Postat av: Flumberg

Flumbergs stuga ligger oxå i samma vik... längst in... den är oxå tjusig! Vill du komma o va med han nån dag?

2008-03-26 @ 09:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0