Varför gillar jag inte påskägg som så många andra gör?

Jaha

Då sitter man här

Påskägg till höger och vänster

För att göra det ännu sämre, en massa jävla ledighet


Tristessen (som sedan mot min vilja leder till fylla och rubriker) har anlänt innan jag ens hunnit lämna kontoret. Funderar på att träna - för att konsumera lite tid.


De som gillar lammkött på jobbet har skrikit OSCAR hela dagen

Tydligen 18års gräns där idag

Det känns om möjligt ännu sämre än påskägg


Min påsk innehåller inte dessa godisstinna ovala ting

Ja, alltså varken påskägg eller 18 åringar

Istället brukar jag bepryda ledigheten med kanonfyllor och skandalösa kontoutdrag


För att ta ett exempel. Någon gång under studietiden anlände påskhelgen efter CSNs avlöning.

Jag och Flumberg ställde i ordning en händelserik 96 timmars. Vaknade därefter med en enorm baksmälla, ett tomt konto och en obetald hyra. Fick snällt ringa min mor och fråga om hon kunde tänka sig att betala den + andra räkningar. Sen avlägsnade jag telefonen från örat under hennes 28 minuter långa utskällning. Jag återförde telefonen och bad om ursäkt för att jag fanns till, avlägsnade sedan den ytterliggare 14 minuter under hennes slutplädering som bestod i en lavinartad kaskad av ilska.


Kan ha blivit arvlös just då

Rakryggad som jag är måste jag hitta någon att skylla på

Det får bli det där satans påskägget


Hade det varit en del av mitt liv så hade jag säkert varit en snäll gosse som föredrog godis och IKEA istället för äventyr och roligheter.


Kommentarer
Postat av: Mister

Hahaha... Jag får så sköna bilder i mitt huvud när jag läser dina rader. Jag känner ju inte din mor men har ju tagit stänkare med henne på S.B. Så stämman har jag hört... Och således vet jag att det skulle få plats en jävla massa information på 28+14 minuter :-) Tycker du ska kila iväg till det där haket Oscar och pussas lite med påsk-kärringarna. Passa dig för de med kvast bara. Satans häxor. Hai...

2008-03-20 @ 16:44:52
URL: http://jagskriverbarafull.blogg.se
Postat av: JJ

Tur att du blivit en förståndig pojke nu iaf. I övermorgon ska vi va med varann igen. Roligt roligt.

2008-03-20 @ 21:28:57
Postat av: Benny

Mister: Jag lägger en bok över min kropp i detta nu. Det är det enda som kan hålla mig hemma. Hoppas mitt val är rätt. Det känns som alltid, sådär. På tal om något annat, hur verker utgång i Sundsvall på lördag? Du är välkommen ifall du vill. Söndag däremot kan jag inte leka med dig, jag är nämligen bjuden på middag.

JJ: Hur fan lyckas du med den kommentaren? Du ärju i fjällen, utan internet. Eller kör du klassikern. Mobilen som modem, grejar du inte uppkopplingen kan du ju alltid ringa support likt Lundell.

'Hej JJ, det är Ulf Lundell'

Så skönt att du var tvungen att trycka på mute för att behärska dig själv! :)

2008-03-20 @ 22:13:32
Postat av: Anonym

Tyvärr är jag för black för att använda mobilen som modem. Kör bara nallen istället, funkar helt ok. Nu ska jag laga varm choklad och somna framför brasan efter en hård hike på fjället. Höll nämligen på att förfrysa handen när jag skulle skicka iväg mms:et till dig. Var ju tvungen att ha bildbevis. Tog lite drygt en timme att traska och det var värt varje pulsande steg.

2008-03-21 @ 15:22:35
Postat av: Anonym

När det gäller den svenska bossen så blir jag alltid som en 14årig oskuld på backstreet boys konsert. I just cant help it.

2008-03-21 @ 15:27:16
Postat av: Flumberg

Jag kommer ihåg dom där 96 timmarna... det är så roligt att vara på turné....

2008-03-26 @ 09:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0