Eftersökes: Nya organ och fler törstiga!

Jag var runt 20

Min kropp var odödlig och stark

Stadens barer var fullpackade

Varje onsdag var en fest


Brandstation hade två för en

Daltoons hade bira för 19 spänn

Obar körde också två för en


Buttman som stod stationerad på Obar var dessutom full av jävulskap

Varje beställning av två (med tanke om att betala för en) renderade i ett smile och fyra öl.

Det ledde i ett senare stadium, säg runt halv tre, till kanonfylla.

Vid tre genomfördes sedan slalomresa hem


Sedan dess har det hänt massor med Sundsvalls uteliv

Onsdagar är till exempel likställda med just lik


Igår fick jag återigen detta bekräftat

Befann mig, som så många gånger förr när det kommer till ett par öl, på Svenssons

Onsdagar på Svenssons betyder Club Cool


Club Cool innebär inhyrd DJ som vänder plattor

Klientelet är det mest sönderrökta i Sundsvall

Människor som aldrig annars ser dagsljus


Jag har dock inget emot ett sådant klientel

Bortsett från att de, på grund av för högt intag av röka, inte kan prata.


Club Cool innebär alltså en lokal som innehåller 4 vanliga (?) individer i form av vårt sällskap och 10 haschplantor som serverar paranoida blickar och konstiga rörelser. Det är en inte ens kö till ställets enda toalett. Toalettens hemtrevliga golv bjuder dessutom dagen till ära på två utslängda prillor. Helhetsintrycket är allt annat än Cool.


Att en stad kan förändras så mycket på 7 är beklagligt. Min kropp har tyvärr haft samma katastrofala resa under samma tidsperiod. Jag har nämligen idag, efter 4 öl igår, ont i njurarna. Stackars stackars mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0