En stuga en dikt ett skratt.

Ett vitt hål i ett svart land

 

Det var tredje gången vi var i hennes stuga i Vemdalen.

Men första gången utan sällskap.

 

Anlände på torsdagskväll

Hade snöat 15 cm

Skotade uppfarten

Det var bläcksvart

Endast himlen gav ljus

 

Stugan var kall och ödslig

Tände en brasa och ett par ljus

Öppnade en flaska vin och två ostar

Bäddade på golvet framför elden

 

Hon satt med jackan runt kroppen

Kollade på mig,log och sa

- Tänk att vi ska vara här helt själv tills på söndag.

 

Jag tittade ut genom fönstret

Svart, öde och befriat från störande objekt

Vi var verkligen helt ensamma

Fantastiskt.

 

En Man - En Neandertalare

 

Vi pratade om allt och inget

Kom in på olikheten hos kvinnor

 

Min utgångspunkt var:

Visa vill bli smekt på ett sätt - andra på ett ett annat

Visa vill bli slickad på ett sätt -  andra på ett annat

Visa vill ligga (mestadels) - andra vill knulla

 

Hennes svar:

Det är väl inte så konstigt. Alla ärju olika. Ni killar är också olika.

 

Min kontring:

Marginellt skulle jag tro. Merparten av de jag känner är rätt enkla.

- Ta mig på kuken. Det gillar jag. Sug av mig. Det gillar jag. Hur det görs gör givetvis skillnad, men grejen att det görs är huvudsaken. 

 

För att citera JJ, "Jag är så jävla tråkig sexuellt. Har ingen som helst erogen zon, bortsett från kuken. Sen är det endast bröst ÅHHHH (brunstigt stön) och fitta ÅÅÅHHHHH (brunstigt stön igen) som gäller. Fan. Man är en jävla neandertalare."

 

Hennes konstaterande:

Hmmm. Inte heller så konstigt när jag tänker efter. Ni ärju enkelspåriga i ALLT.

 

Fan.

Hon har, nästan, helt rätt.

Fan.

 

Vinterland

 

Mina planer på Stockholm får sig alltid en smäll

När själen befinner sig nära ett fjäll

 

En tystnad

Ett lugn

En kropp av begär

En evighet till stadens besvär

 

Ett landskap av vinter

En brasa

Ett järn

Ett lyckopiller som håller mig kär

 

Stora flingor av hopp ifrån skyn

Tror att jag stannar tills morgonen gryr

 

Slutligen

 

Jag ogillar inte radio på något vis

Däremot så lyssnar jag väldigt sällan på det

 

Men en hemresa från fjällen kräver radio i allmänhet och Trackslistan i synnerhet. Denna traditionsenliga procedur genomfördes även denna gång.

 

Det gav mig följande att fundera på:

 

Varför slutar inte vissa när tiden har passerat dem förbi, för länge sedan? Är det behovet av att se sitt namn på löpet som driver fram idiotin? Eller är själva produktionen en drog som det inte finns dyra behandlingshem för? 

 

Två individer som sannerligen borde ha lagt av för länge sedan fanns, tyvärr, med på listan.

 

Per Gessle är väl ingen av mina idoler. Däremot så måste han få credd för förmågan att skapa låtar som tatuerar sig i hjärnbalken. Hans senaste verk som nu radion spydde ut kan däremot endast betygsättas på ett sätt. Otäckt dålig. På alla sätt och vis. Svårt att sia om vad karl tänkte på när han spelade in den låten. Förmodligen var det självmord. Kroppsligt och som artist. Så Per, snälla. Inget mer nu.

 

Axel Rose, eller var det Arnold Scharzenegger i form av Terminator 2 jag hörde?  Jag måste få påpeka att det först var oklart. För att en röst kan gå från bra och säregen till maskinliknande parodi är väl ändå inte möjligt?

 

På tal om att lägga av. Chris Martin, som är 31, bjöd på följande utspel. Coldplay lägger av om två år. Anledning, ett rockband borde avsluta sin karriär när deras medlemmar har fyllt 33år.

 

Har inget att tillägga om ålder och att lägga av. Däremot så gav benämningen rockband dagens första skrattattack. ROCKband?! Coldplay? HA!

 

Dagens andra skrattattack bjöd nyheterna på. Demonen Gryningspyromanen var, efter ett femtiotal bränder, förmodligen äntligen gripen. För cykelstöld!

 

Jag måste nog börja lyssna på radio lite oftare.


Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

det där är väl en konstant och evig anti-aha-upplevelse som omfattar livets alla områden - man inser sin totala brist på unikitet. Jag är precis som alla andra.

Jag kommer osökt att tänka på "helt hysterisk" när edinas tonårsdotter saffron skäller ut sin krisande mor med en lång harang som handlar om att modern färdas från självförvållad kris till annan, söker i alla religioner, äter märklig, trendig föda bara för att en gång i veckan få den utsköljd av en professionell tarmsköljare. Och avslutar med: varför kan du inte bara gå på toaletten som vanliga människor!?

Varpå edina replikerar:

- hmmmm! Sooo!? is that what you want mum, to be? A toilet-goer!? A bloody old toilet-goer?



Jag känner en sån oerhörd sympati med det. Vem fan vill vara en toilet-goer!?

2008-11-25 @ 08:58:43
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Danne

Din fantastiska beskrivning av tysnaden i kombination med en gudomlig fjällvärld gör mig tårögd.

Som så många gånger förr, det är lätt att hamna i ett erotiskt tillstånd i fjällen. Det hör liksom ihop. Inga krusseduller, det är bara att vara. Vara det man är ämnad för, att fortplanta sig.

Oerhört ljuvligt. Tack!

2008-11-25 @ 10:54:10
URL: http://hollkoll.bloggagratis.se
Postat av: Glennemo

Men flytta ihop med han då!!

2008-11-25 @ 18:04:13
Postat av: Frk Richter

Vilket långt inlägg!!! Och det står ingenting om när jättestaken tar plats i ditt fönster?!

2008-11-25 @ 21:20:58
URL: http://yanie.blogg.se/
Postat av: Benny

torgnysdotter: Sedan din kommentar anlände har jag vägrat. Jag följer inte längre strömmen. Jag är numera, en föredetta toiletgoer!



Danne: Vi måste styra ihop en fylla i fjällen inom kort. Återstår att se om det leder till fortplantning! =)



Glennemo: Men durå!



Frk Richter: Hehe... jag har ju köpt värsta coola kulorna. Har redan hängt där ett par veckor. Ska leverera ett kort på bloggen endast för dig! =)

2008-11-27 @ 14:38:20
Postat av: Frk Richter

Det tackar vi för. Men vad ska nu lysa upp Södermalm om inte Bennys jättestake?

2008-11-27 @ 16:12:28
URL: http://yanie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0